۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۳۹۸۵۴
امام جمعه بستان‌آباد:

تبعیت از ولایت فقیه ریشه در آموزه‌های دینی دارد

حجت الاسلام رضوی با تأکید بر این‌که جامعه بدون رهبر و راهنما محکوم به ضلالت و گمراهی است، گفت: تبعیت از ولایت فقیه ریشه در آموزه‌های دینی دارد.
ولایت فقیه

حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دو امانت ارزشمند امام راحل و شهدا هستند که ملت ایران در طول چهار دهه گذشته برای حفظ آن، شدیدترین تحریم ها و تهدیدات دشمنان اسلام را متحمل شده اند.


وی با بیان این‌که ولایت مداری و تبیین اندیشه های متعالی رهبری نظام مهم‌ترین اصل در امانت داری است، افزود: برای تعالی شجره طیبه انقلاب خون های پاك فراوانی ریخته شده تا این امانت به خوبی حفظ شود، امروز حجت بر همه تمام شده و باید در میدان عمل از حریم ولایت دفاع کرد.


امام جمعه بستان‌آباد خاطرنشان کرد: هر شخص در هر جایگاه و سمتی که حضور دارد، رسالتی مضاعف و مهم تر با عنوان دفاع از كیان انقلاب اسلامی، دستاوردها و برکات اصل ولایت فقیه بر عهده دارد، به جرأت می‌توان اذعان کرد؛ ملت ایران پس از انقلاب همواره از نعمت ولایت متنعم بوده است.


وی با تاکید بر این‌که دشمنان درصدد تضعیف و حذف نقش و جایگاه رهبری در نظام اسلامی هستند، گفت: در شریطی که دشمنان بهترین راهکار برای براندازی نظام اسلامی را تضعیف نقش و جایگاه رهبری می دانند، نه اطاعت گزینشی و نه اطاعت مصلحتی، بلکه اطاعت محض از ولایت فقیه ضروری است. 


حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که تبعیت از ولایت فقیه ریشه در آموزه‌های دینی دارد، افزود: وظیفه امروز ما تبعیت محض از ولایت است، دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هیچ‌گاه نمی تواند تابع غیر ولایت باشد؛ باید این حقیقت را باور داشت که جامعه بدون رهبر و راهنما محکوم به ضلالت و گمراهی است.


وی با بیان این‌که در حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید لحظه‌ای کوتاهی، مصلحت‌اندیشی و سستی کنیم، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام به دنبال کوچک ترین بهانه برای راه اندازی هجمه رسانه ای و فرهنگی است، نباید سوژه دست مغرضان نظام اسلامی و ولایت بدهیم.


امام جمعه بستان‌آباد وحدت، بصیرت و پیروی از ولایت فقیه در مقابل دشمنان را رمز بقای نظام اسلامی ایران دانست و افزود: در شرایطی که کشورهای منطقه و همسایگان ایران اسلامی در شدیدترین تهدیدات امنیتی قرار دارند؛ کشورمان به برکت خون شهدا و رهبری ولایت فقیه در آرامش و امنیت به سر می برد./302/935/ب1

ارسال نظرات