۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۴۰۰۷۵
امام جمعه بابلسر:

وضعیت فرهنگی در سواحل دریا از حد هشدار نیز گذشته است

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که حجاب و رفتار برخی مسافران با هیچ یک از اصول دینی و ارزشی جامعه ما مطابقت ندارد، گفت: مناطق توریستی ما نباید به محلی امن برای ترویج بدحجابی و فرهنگ غربی تبدیل شود.
استاد حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام علی اکبر طلابیان، امام جمعه بابلسر امشب در نشستی با اعضای ستاد نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، نماز جمعه را محور وحدت در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: نماز جمعه از ابتدای انقلاب تاکنون یکی از مهم ترین پایگاه های بصیرت بخشی و آگاه سازی امت اسلامی بوده است.

 

وی با بیان این که آشنایی مردم با مسائل معنوی، دینی و سیاسی از جمله مهم ترین کارکردهای پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه است، خاطرنشان کرد: به حتم نماز جامعه یکی از مهم ترین پایگاه های جلویگری از نفوذ دشمن است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهضت انقلاب شکوهمند اسلامی نیز از نماز جریان ساز ظهر عاشورا نشأت گرفته است، ادامه داد: بی‌شک حفظ ارزش و دستاورد الهی انقلاب به برکت امتداد اقامه نمازهای با شکوه جمعه میسر گردیده است.

 

حجت الاسلام طلابیان از نماز جمعه به عنوان نمایش قدرت سیاسی و اجتماعی امت اسلامی در برابر دشمنان و بدخواهان دانست و خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که نهاد امامت جمعه، حائز نقشی خطیر، در نشر معارف دینی و نیز تعمیق دانش و بصیرت سیاسی آحاد مردم بوده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیوند عمیق مردم ولایتمدار و مؤمن کشورمان با سنگرها و صفوف یکپارچه و متحد نماز جمعه تا عصر ظهور ادامه خواهد داشت، ادامه داد: پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه جلوه‌ای ناب و متفاوت از همدلی و همزبانی امت اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که سعادت دنیا و آخرت در آثار و برکات نماز نهفته است، خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام و انقلاب اسلامی شاهد برگزاری باشکوه نماز عبادی، سیاسی جمعه در سراسر شهرهای ایران اسلامی هستیم که این پایگاه عبادی سیاسی ارزشمند بزرگترین سنگر دفاع از اسلام و انقلاب است.

 

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که نماز جمعه سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، تصریح کرد: مؤمنان، مسلمانان، مردان و زنان هر هفته کنار هم برای چاره‌اندیشی و جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی و یا جهت پیشرفت و تهاجم و غلبه بر تاریکی‌ها گرد هم می‌آیند.

 

وی با بیان این که نماز جمعه سنگر دفاع از انقلاب اسلامی و عامل وحدت است، خاطرنشان کرد: هر پدیده‌ای که با اسلام و انقلاب اسلامی ناخوانا باشد نخستین تریبونی که برای مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان حاضر می شوند، تربیون های اثربخش نماز جمعه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: نماز جمعه زمینه ساز وحدت دولت و مردم است و مسؤولان ارشد انقلاب اسلامی برای افزایش تفاهم های اجتماع، در حفظ این ارزش مهم انقلاب اسلامی بکوشند.

 

وی، پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه را یکی از عوامل بقای نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: ارتقا کیفی برپایی نماز جمعه پایگاه انقلاب اسلامی در کشور را محکم تر خواهد کرد.

 

امام جمعه بابلسربا بیان این که یکی از مهم‌ترین برکات نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی اقامه نماز جمعه بوده است، ادامه داد: نماز جمعه واجب الهی بوده و تنها نمازی است که در آن خطبه‌ها مقدم بر اقامه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت اقامه نماز جمعه و با بیان این که برخی مسؤولان نسبت به حضور در نماز جمعه بی‌توجه هستند، گفت: نماز جمعه در رأس همه امور باید قرار دارد اما برخی بدون توجه به اهمیت آن نسبت به حضور در آن غفلت می‌کنند.

 

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که در دنیای امروز تملق و چاپلوسی جایگزین راستی و درستی شد، تصریح کرد: مسؤولان و کارگزاران از منکرات پرهیز کنند و به دور از حاشیه به مردم خدمت کنند.

 

وی با بیان این که نماز جمعه یک اجتماع جهانی بوده و ظرفیت‌ها و کارکردهای آن مشخص است، اظهار داشت: امام جمعه وابسته به ولایت فقیه است و وابسته به هیچ نهاد سیاسی نیست. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: دشمن جنگ نرم‌ سنگینی در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به راه انداخته است و نماز جمعه قرارگاه متمرکز برای مبارزه با همه این دشمنی‌ها است.

 

حجت الاسلام طلابیان در بخش دیگری از سخنان خود از روند ورود برخی فرهنگ های غیر بومی به مناطق گردشگری استان ابراز نگرانی کرد، گفت: متأسفانه فرهنگ های غلط که به واسطه حضور مسافران و گردشگران وارد منطقه می شود فرهنگ دینی و انقلابی ما را تهدید می کند.

 

وی با بیان این که متأسفانه امروز سواحل دریا و مناطق گردشگری استان به مناطق امنی برای ترویج فساد و بی بندوباری تبدیل شده است، تصریح کرد: مسؤولان باید نظارت و برخورد خود را با این ظواهر غیر دینی بیشتر کنند.

 

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که حجاب و رفتار برخی مسافران با هیچ یک از اصول دینی و ارزشی جامعه ما مطابقت ندارد، خاطرنشان کرد: مناطق توریستی ما نباید به محلی امن برای ترویج بدحجابی و فرهنگ غربی تبدیل شود.

 

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که متأسفانه نباید فرهنگ دینی و بومی ما تحت تأثیر برخی فرهنگ غلط وارداتی و منحرف در حاشیه قرار گیرد، بیان داشت: نیروی انتظامی باید با هر گونه عوامل بدحجابی و فساد در منطقه بدون هیچ گونه مماشاتی برخورد جدی کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت گسترش برنامه های فرهنگی و دینی در مناطق گردشگری و توریستی استان تأکید کرد و گفت: حضور مبلغان دینی و گروه های تبلیغی در این مناطق می تواند از بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کند./950/201/ب3

 

ارسال نظرات