۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۴۰۲۲۰

رونمایی از ۲ کتاب حوزه دفاع مقدس در تبریز

همزمان با برگزاری کنگره شهدای اطلاعات قرارگاه منطقه‌ای عاشورا از دو کتاب «فانوس‌های معابر» و «تراشه‌های ماه» رونمایی شد.
 کتاب «فانوس‌های معابر»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با برگزاری کنگره شهدای اطلاعات قرارگاه منطقه‌ای عاشورا کتاب «فانوس‌های معابر» حاوی شرح زندگی و خاطرات 9 شهید شاخص اطلاعات سپاه در تبریز رونمایی شد.


همچنین کتاب «تراشه‌های ماه» که اثری جامع از شهدای اطلاعات سپاه است، امروز با حضور سردار صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در تبریز رونمایی شد؛ برای تدوین و نگارش این دو اثر فاخر حوزه دفاع مقدس ماه‌ها مطالعه، تحقیق، پژوهش و جمع‌آوری آثار، تصاویر و خاطرات شهدای اطلاعات سپاه صورت گرفته است.


محمد پاشایی، دبیر کنگره شهدای اطلاعات قرارگاه منطقه‌ای عاشورا با ارائه گزارشی در مورد برگزاری کنگره شهدای اطلاعات قرارگاه منطقه‌ای عاشورا اظهار داشت: برگزاری این کنگره از سوی نیروی زمینی سپاه ابلاغ شد و پس از آن ستاد برگزاری یادواره اولین جلسات خود را برای هرچه بهتر برگزار کردن این یادواره تشکیل داد.


وی افزود: پس از تشکیل ستاد یادواره و کنگره شهدا کمیته جمع‌آوری آثار شهدا و تشکیل کارهای مقدماتی آغاز شد که طی این فرآیند بیش از 150 نفر شهید اطلاعات از سه استان آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان شناسایی شدند و در نهایت کار تدوین کتاب برای معرفی این شهدای والامقام آغاز شد.


پاشایی ادامه داد: از این تعداد شهدای شناسایی شده 88 شهید در استان آذربایجان‌شرقی، 32 شهید در استان اردبیل و 30 نفر نیز در زنجان بودند که همزمان با انجام اقدامات مربوط به این کنگره از خانواده‌های معظم شهدا دیدار به عمل آمد؛ که 9 نفر از شهدای والامقام اطلاعات به عنوان شهدای شاخص مطرح شده‌اند./935/پ202/ق

 

ارسال نظرات