۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۴۱۹۸۴
معاون تهذیب حوزه های علمیه استان همدان:

استان ها بستر حضور مراجع در شهرستان ها را فراهم کنند

معاون تهذیب حوزه های علمیه همدان با اشاره به برکات حضور مراجع در شهرستان ها، گفت: حضور مراجع در شهرستان ها یکی از امور مهم است و بایستی که استان ها زمینه حضور این بزرگواران را فراهم کنند.
حجت الاسلام کشوری

حجت الاسلام حجت الله کشوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به لزوم حضور طلاب قم در شهرستان ها، اظهار داشت: عمده موانع حضور طلاب قم در شهرستان ها جایگاه طلاب قم در شهرستان ها است.

 

وی با اشاره به اهمیت این موضوع خاطرنشان کرد: ایجاد مکان هایی برای حضور طلاب در شهرستان ها و تسهیل امور برای فعالیت آنها سبب حضور آنها در شهرستان ها می شود.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه همدان تصریح کرد: خلأهایی که امروز در جامعه شاهد آنها هستیم به دلیل عدم حضور روحانیت و علما در آن مناطق است و باید در این زمینه اقدام عاجل صورت گیرد.

 

وی با اشاره به برکات حضور مراجع در شهرستان ها، ابراز داشت: حضور مراجع در شهرستان ها یکی از امور مهم است و بایستی که استان ها زمینه حضور این بزرگواران را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام کشوری گفت: حضور مراجع در شهرستان ها در زمان قدیم بسیار تأثیرگذار بوده است و امروز حضور مراجع در استان های مختلف منشأ اثرات فراوانی در آن مناطق است.

 

وی یکی از معضلات امروز جامعه را عدم حضور مراجع و علمای بزرگ در شهرستان ها دانست و گفت: خلأ حضور علمای برجسته در شهرستان ها زمینه را برای استفاده فرقه های انحرافی هموار کرده است.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان همدان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید زیادی دارند و اهمیت خاصی نیز برای هجرت طلاب به قم قائل هستند.

 

وی در پایان مشکلات مالی را یکی دیگر از موانع حضور طلاب در شهرستان ها دانست و گفت: لازم است مسؤولان حوزه و مراجع تقلید در این زمینه ورود داشته باشند و مشکلات طلاب شهرستان ها را تسهیل کنند./979/302/ب2

ارسال نظرات