۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۴۲۲۶۱

ممانعت رژیم آل خلیفه از برگزاری مراسم ختم شهید الحایکی

رژیم آل خلیفه در اقدامی عجیب، قبرستان منامه را با زنجیر قفل کرد تا مانع برگزاری مراسم ختم شهید الحایکی شود.
تظاهرات بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم آل خلیفه با استقرار گسترده نیروهای امنیتی در منامه پایتخت این کشور، مانع برگزاری مراسم ختم شهید حسن الحایکی که چندی پیش بر اثر شکنجه در زندان به شهادت رسید، شد.

 

بر اساس این گزارش، رژیم آل خلیفه در اقدامی عجیب، قبرستان منامه را با زنجیر قفل کرد تا مانع برگزاری مراسم ختم این شهید شود.

 

با وجود این تدابیر امنیتی، متحصنان در منطقه الدراز زادگاه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، با برگزاری راهپیمایی شبانه و راهپیمایی شمع در خیابانها، مراسم ختم شهید الحایکی را به اتمام رساندند.

 

به گزارش تسنیم، معترضان، در حالی که پرچمهای بحرین، تصاویر شهید الحایکی و آیت الله عیسی قاسم را حمل می‌کردند، بر ضرورت حمایت از هدف قرارداده شدن علنی شیعیان و نهادهای آنها تاکید و با سر دادن شعارهایی، شکنجه زندانیان را محکوم کردند.

 

علاوه بر منامه، مناطق دیگری از بحرین نیز شاهد برگزاری راهپیمایی و اعتراض در پی ممانعت رژیم از برگزاری ختم شهید الحایکی بود.

 

جزیره ستره، و ابوصبیع نیز شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه برخوردهای امنیتی رژیم آل خلیفه با خواسته‌های سیاسی شد.

 

رژیم خلیفه روز گذشته برای سومین هفته متوالی مانع برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز شد.

 

منطقه دراز زادگاه و محل سکونت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر بزرگ شیعیان بحرین است که مسؤولان آل خلیفه تابعیت بحرینی وی را لغو کرده اند و درصدد هستند تا وی را به زعم خود، به اتهام پولشویی محاکمه کند.

 

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد جنبش اعتراضی مسالمت آمیز مردم است که با سرکوبگری رژیم با همدستی عربستان و حمایت انگلیس و آمریکا روبرو شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات