۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۴۲۳۴۸
مشاور خانواده مطرح کرد؛

واژگانی که نباید برای همسر خود به کار ببرید

یک مشاوربا بیان اینکه افراد نباید واژگانی مانند قاچاق، تنبل، از تو یاد گرفته اند ، این مشکل من نیست را در قبال همسران به کار ببرند گفت: به کار بردن این واژه ها باعث تزلزل پایه های زندگی زناشویی می شود.
مشاوره

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، رضا نافع، مشاور و روانشناس با اشاره به واژگانی که نباید در مورد همسر خود به کار ببرید، گفت: با تکرار واژه چاق در گوش همسر خود او لاغر نمی شود به جای استفاده از این واژه منفی که بار تمسخرآمیز دارد به او کمک کنید با ورزش و رژیم لاغر شود.

 

وی با اشاره به واژه "همیشه" بیان کرد: همیشه یکی از واژه های خطرناک زندگی زناشویی است وقتی این واژه را به کار می گیرید گویا به طور غیرمستقیم به طرف می گویید او همیشه کار اشتباه انجام می دهد و این شما هستید که فکر می کنید و تصمیم می گیرید.

 

نافع با اشاره به واژه تنفر نیز تصریح کرد: تنفر به طور ذاتی بار منفی دارد، تنفر کلمه بسیار سنگین است، زخم این واژه بسیار عمیق است لذا ضروری است که همسران این واژه را در خصوص یکدیگر به کار نبرند.

 

این مشاور با بیان اینکه واژه هرگز یکی دیگر از کلماتی است که نباید در خصوص همسر به کار برده شود، افزود: در زندگی زناشویی نباید از واژه هرگز در مقابل همسر خود استفاده کنید وقتی همسر شما می خواهد کاری انجام دهد این واژه را استفاده نکنید زیرا موجب برانگیخته شدن حس ناامیدی در وی می شود.

 

این روانشناس با اشاره به واژه احمق یا گنگ به عنوان دیگر واژگانی که نباید در زندگی زناشویی به کار برده شود، خاطرنشان کرد: توهین به شعور طرف مقابل به هیچ عنوان ایده خوبی نیست اما زن و شوهرها باید بیشتر مراقب باشند تا به شعور و سطح و درک یکدیگر توهین نکنند در ضمن اگر آنها خنگ و گنگ و احمق بوده اند که با شما ازدواج نمی کردند.

 

وی با اشاره به واژه تنبل نیز بیان کرد: با گفتن واژه تنبل نمی توانیم کسی را مجبور کنیم که زرنگ شود. تکرار این واژه باعث می شود طرف خودش هم باور کند تنبل است و اوضاع از آنچه بوده وخیم تر خواهد بود.

 

نافع با بیان اینکه همسران نباید از جمله از تو یاد گرفته را به کار ببرند، افزود: اگر فرزند شما کاری انجام می دهد که اعصاب شما را بهم می ریزد و اصلا تحمل آن را ندارید فورا انگشت اتهام به سمت همسر خود دراز نکنید که او این کارها را از تو یاد گرفته است.

 

وی تصریح کرد: شما شاید از دستپخت یا زیورآلات همسرتان خوشتان نیاید اما دلیلی ندارد برای خالی کردن حرص خود با وی رفتاری زننده داشته باشید همیشه تشکر و احترام گذاشتن به انسان ها نتیجه بهتر دارد دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

 

وی با بیان اینکه افراد نباید جمله این مشکل من نیست را نیز در زندگی زناشویی در قبال یکدیگر به کار ببرند، اظهار کرد: هنگامی که با کسی ازدواج می کنید مشکلات وی مشکلات شما می شود و برعکس، ازدواج یعنی شراکت در همه چیز گفتن اینکه این مشکل من نیست هیچ مفهومی ندارد و نتیجه ای جز سرشدن رابطه در انتظار شما نخواهد بود.

 

این مشاور افزود: هیچکس دوست ندارد واژه عجله کن را بشنود تقریبا همه می دانیم وقتی دیر شده است باید عجله نکنیم و همه تلاش خود را در این راستا انجام می دهیم بنابراین تکرار این واژه باعث استرس و ایجاد فضای منفی می شود.

 

وی با اشاره به واژه ترک می کنم به عنوان یکی دیگر از کلماتی که نباید در قبال همسر خود گفته شود، تصریح کرد: زن و شوهرها هنگامی که عصبانی هستند و کنترل اعصاب خود را از دست می دهند واژه های زشتی به یکدیگر می گویند و در خلال آنها شاید از عبارت بسیار سنگین ترکت خواهم کرد یا طلاق هم استفاده کنند اگر واقعا نمی خواهید با فردی نامزدی یا ازدواج خود را ادامه دهید به جای تهدید واقعا این مسئله را در جوی آرام مطرح کنید و از او بخواهید شما را ترک کند./836/د102/ل

ارسال نظرات