۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۴۲۳۷۸
مسؤول مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی:

عکاسی با رویکرد تبلیغی شبه مستندسازی دینی است

حسنی با بیان اینکه عکاسی با رویکرد تبلیغی همانند مستندسازی دینی است، گفت: مستندسازی نیاز به پشتیبانی و فرایندهای تولید طولانی دارد، اما عکاسی مستندی است که در لحضه ثبت می‌شود و عکاسی مستند تبلیغی در لحظه است.
محمد حسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با دهه کرامت نمایشگاه آثار چهارمین دوسالانه عکس حوزه (اشراق) در نگارستان اشراق قم افتتاح شد.

 

محمد حسنی، مسؤول مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: چهارمین دوسالانه عکس حوزه با عنوان اشراق با محوریت روحانیت، تبلیغ دین، حوزه‌های علمیه، ارتباطات مردم شناختی طلاب و فضلای در ایام تبلیغی است.

 

حسنی در ادامه سخنان خود به اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و ابراز کرد: عکاسان تصویرهای بسیاری از مسائل سیاسی و اجتماعی، فعالیت مردم شناسانه قشرهای مختلف جامعه همچون قشر تأثیرگذار روحانیان را در سایت‌های خبری انعکاس داده‌اند.

 

مسؤول مرکز فرهنگی اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: برخی از عکس‌ها را طلاب و اطرافیان آنها در هنگام تبلیغ گرفته شده است، همچون زوجی برای تبلیغ به روستایی رفته‌اند و همسر طلبه از فعالیت‌های همسر خویش عکس مناسبی گرفته است و این عکس برتر این جشنواره شده است.

 

حسنی عنوان داشت: طلاب هنرمند و عکاس لحظات تبلیغ خویش ثبت کرده‌اند و همچنین عکاسان آماتور و حرفه‌ای که فعالیت‌های طلاب و مبلغان را ثبت کرده‌اند، آثار خویش را از سراسر کشور به جشنواره دوسالانه عکس فرستاده‌اند و این عکس‌های برتر بعد از مرحله دواری در نمایشگاه اشراق برای بازدید عموم گذاشته شده است.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه عکس اشراق دارای جذابیت‌های گوناگون است، گفت: برپایی این نمایشگاه می‌تواند کلاس و الگویی برای عکاسان دیگر قرار گیرد، همچنین این نمایشگاه عکس برای مبلغان و خانواده طلاب دارای جذابیت است و آنها چگونگی انعکاس فعالیت‌های طلبگی خویش با نگاه عکس ماندگار شده است، مشاهده می‌کنند.

 

 حسنی با بیان اینکه عکاسی با رویکرد تبلیغی همانند مستندسازی دینی است، گفت: مستندسازی نیاز به پشتیبانی و فرایندهای تولید طولانی دارد، اما عکاسی مستندی است که در لحضه ثبت می‌شود و عکاسی مستند تبلیغی در لحظه است.

 

 مسؤول مرکز فرهنگی اسلامی حوزه علمیه قم درباره برگزیدگان و اختتامیه چهارمین جشنواره دوسالانه عکس حوزه بیان کرد: این جشنواره دارای برگزیدگان در دو بخش طلاب هنرمند و عکاسان حرفه‌ای است و اختتامیه چهارمین دوسالانه عکس حوزه روز پنج‌شنبه 21 مردادماه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود./998/پ202/ی

ارسال نظرات