۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۴۲۵۶۵

تدوین اثری دیگر در حوزه نشر دفاع مقدس

رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از آغاز پروژه جمع آوری خاطرات ناصر دیبایی، از رزمندگان لشکر 31 عاشورا خبر داد.
حوزه هنری

حسن میلانی، رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که فاز اول پروژه جمع آوری خاطرات ناصر دیبایی، شامل مصاحبه و پیاده سازی در طول سال جاری به پایان خواهد رسید، اظهار داشت: پس از آن مرحله تدوین و چاپ اثر خواهد بود که پیش‌بینی می شود سال آینده شاهد خروجی اثر و چاپ آن باشیم.


وی با بیان این‌که پروژه جمع آوری خاطرات ناصر دیبایی، از رزمندگان لشکر 31 عاشورا با مسؤولیت مرضیه قادری از اعضای کارگروه تاریخ شفاهی حوزه هنری استان انجام می شود، خاطرنشان کرد: ناصر دیبایی از رزمندگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس است که در عملیاتی چون مطلع الفجر، رمضان، مسلم بن عقیل، خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4 و 5، بیت المقدس 2 حضور داشت.


رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که دیبایی از نیروهای اطلاعات عملیات لشکر31 عاشورا بود و خاطرات قابل تاملی از دوران دفاع مقدس دارد، گفت: پروژه فوق به دلیل اهمیت گفته های ناصر دیبایی و حضور نزدیک به سردار شهید مهدی باکری انجام می گیرد.


میلانی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم یادبود و بزرگداشت استاد علی اکبر قراملکی(عبدی) در حوزه هنری استان خبر داد و  گفت: مراسم یادبود و بزرگداشت استاد علی اکبر قراملکی (عبدی) دوشنبه 18 مرداد ماه راس ساعت 17 در سالن جلسات حوزه هنری استان برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به این‌که در این مراسم شاعران عاشورایی تبریز به خوانش اشعار آیینی خواهند پرداخت و حضور برای همه آزاد است، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مراسم هایی در ایام های مناسبتی و غیر مناسبتی منبع ظهور و بروز اشعار حسینی در عرصه شعر و ادبیات آیینی است.


میلانی با تأکید بر اینکه شعر‌های ارزشمند در زمینه معارف عاشورایی می‌تواند در بسیاری از فعالیت‌های حسینی تأثیرگذار باشد، افزود: ورود حماسه کربلا به حیطه شعر، به یقین یکی از عوامل ماندگاری و پایایی نهضت عاشورا است و تأثیر شعر آیینی در معرفت افزایی حسینی بی نظیر است.


رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی یادآور شد: استاد علی اکبر قراملکی متخلص به عبدی از مرثیه سرایان و شاعران بنام  و خوش قریحه آذربایجان بوده و از یادگاران دوران طلایی شعر عاشورایی تبریز است./935/پ202/ق

 

ارسال نظرات