۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۴۲۶۵۲
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

نوک پیکان حمله دشمنان در استحاله فرهنگی به سمت بانوان جامعه است

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر نقش بی‌بدیل خانواده به‌ ویژه زنان در جلوگیری از نفوذ و تهاجم فرهنگی استکبار جهانی، گفت: نوک پیکان حمله دشمنان در استحاله فرهنگی به سمت بانوان جامعه است.
استحاله فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی اسدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی امروز در گفتمان دینی که به مناسبت دهه کرامت و با حضور بانوان و دختران در بجنورد برگزار شد، با اشاره به نقش کلیدی بانوان در ارتقای بُعد فرهنگی و معنوی جامعه اسلامی، اظهار کرد: زنان در فرهنگ‌سازی موضوعات مختلف در جامعه بیشترین نقش و تأثیر را دارند.

 

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها ابتدا در دامان زنان تربیت و پرورش می‌یابند، اضافه کرد: اگر بانوان جامعه جایگاه و نقش کلیدی خود در تربیت و فرهنگ‌سازی را به‌ درستی درک کرده و در این راستا رسالت خویش را به‌ خوبی انجام دهند، بدون شک بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی از بین می‌رود.

 

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به اینکه دشمنان و استکبار جهانی نیز نقش کلیدی زنان در فرهنگ‌ سازی جامعه را درک و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند، ادامه داد: در واقع به دلیل نقش مؤثر و محوری زنان در فرهنگ جامعه است که دشمنان نوک پیکان حمله خود در راستای جهانی شدن و استحاله فرهنگی را به سمت بانوان جامعه نشانه رفته‌اند.

 

به گفته وی، استکبار جهانی و دشمنان اسلام و نظام اسلامی به‌ خوبی می‌دانند که اگر بتوانند فرهنگ و سبک زندگی بانوان یک جامعه را تغییر دهند به زودی می‌توانند همه فرهنگ و شاکله آن جامعه را تغییر داده و سبک زندگی مورد پسند خود را در میان آن قوم پیاده کنند.

 

حجت‌الاسلام اسدی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که دشمنان تمام تلاش خود را برای تغییر فرهنگ زنان جامعه اسلامی کرده و با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف در پی تأثیرگذاری فرهنگی بر روی آنها هستند.

 

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر نقش بی‌بدیل خانواده به‌ ویژه زنان در جلوگیری از نفوذ و تهاجم فرهنگی استکبار جهانی، افزود: نوک پیکان حمله دشمنان در استحاله فرهنگی به سمت بانوان جامعه است.

 

وی اضافه کرد: در میان دختران و بانوان جامعه ما بایستی با ارتقای آگاهی و اطلاعات، هوشیاری، کسب معرفت اسلامی و تأسی و الگوگیری از ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین اسلام، به‌ ویژه حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه (س) توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و نقشه‌های شوم آنها را نقش بر آب کنند.

 

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه یکی از ابزارهای دشمنان برای استحاله فرهنگی بانوان جامعه اسلامی، بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های مجازی است، خاطرنشان کرد: با وجود نقش و تأثیر مثبت ابزارهای جدید، استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند عوارض و آثار منفی زیادی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه یکی از عوارض اصلی این شبکه‌ها و فضاهای مجازی عادی کردن روابط دختر و پسر است، اضافه کرد: شبکه‌های مجازی و نرم‌افزارهای ارتباطی جدید آسیب‌های غیر قابل جبرانی برای جوانان و نوجوانان در پی دارد؛  از این‌ رو باید برای استفاده از این ابزارها آموزش و فرهنگ‌سازی از سوی خانواده و نهادهای فرهنگی در دستور کار قرار گرفته و از سوی دیگر برای این شبکه‌ها محتوای مناسب و منطبق با فرهنگ اسلامی و ایرانی تولید شده تا با آسیب‌ها و عوارض آن مقابله شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات