۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۴۳۱۶۷
حجت الاسلام پژمان فر در گفت وگو با رسا:

آقایان شعار خود درباره گشایش های پسا برجام را فراموش کرده اند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که برخی به دنبال القای این هستند که از ابتدا قرار نبود که برجام مشکلی را حل کند، گفت: برخی از آقایان شعارهایی که داده اند را فراموش کردند و یادشان رفته چه مسائلی را در جامعه مطرح کردند.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عدم پذیرش واقعیت بدعهدبودن آمریکا از سوی برخی، گفت: این که فردی در مبانی فکری خود باور داشته باشد که می تواند با گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان دینی مسیر رو به جلو را در پیش بگیرد و بتوانیم با اتکای به ظرفیت های داخلی مسائل را حل کنیم چیزی نیست که در همه افراد به صورت یکسان وجود داشته باشد.

 

وی افزود: طبیعتا انسان هایی که در این مسیر نتوانستند این ظرفیت فکری را برای خود ایجاد کنند یا این گفتمان را باور داشته باشند با این چالش و مشکل مواجه هستند، راه حل برون رفت از این مسأله توجه به داشته هایی است که داریم.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که داشته باید دیده شود، اظهار داشت: مهم ترین داشته این است که ما ظرفیت برای یک تمدن بزرگ و یک فکر بسیار لایق برای پیش بردن اهداف اسلام و انقلاب اسلامی داریم که باید به آن توجه شود.

 

وی با اشاره به این که برخی به دنبال القای این هستند که از ابتدا قرار نبود که برجام مشکلی را حل کند، ادامه داد: برخی از آقایان شعارهایی که داده اند را فراموش کردند و یادشان رفته چه مسائلی را در جامعه مطرح کردند.

 

حجت الاسلام پژمان فر با بیان این که امروز رسانه خوب می تواند کمک کند که حرف ها و نقطه نظراتی که مطرح کردند چه بوده است، ابراز داشت: مسأله ای که اساسا نظام حاضر شد پای میز مذاکرات حضور پیدا کند این بود که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را بر اساس بلوکه بودن دارایی ها و شرایطی که به صورت خصمانه و ظالمانه علیه ایران به وجود آمده و حقوق کشور نادیده گرفته شده بود را حل و فصل کنند.

 

وی عنوان کرد: اما اگر نتوانند موضوع را حل و فصل کنند یعنی این که حرف های گذشته خود را فراموش کرده اند، بحث مشکل امنیت نبود چون اساسا مشکلی وجود نداشت، چیزی که مشکل اساسی در بین افراد به شمار می رود مسائل اقتصادی بود و گفتند که همانگونه که چرخ سانتریفیوژها می چرخد چرخ زندگی مردم باید بچرخد و اقتصاد مردم رایج شود؛موضوع مباحث امنیت و غیره نبود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات