۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۴۴۳۲۹۴
امام‌جمعه کازرون:

برجام گشایشی در زندگی مردم ایجاد نکرد

امام‌جمعه کازرون گفت: برجام نتوانست گشایشی در زندگی مردم ایجاد کند و از مشکلات آنان بکاهد.
حجت الاسلام محمد خرسند

به گزارش خبرگزاری رسا از فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند عصر امروز در آیین تودیع و معارفه فرماندار کازرون که در سالن دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان صورت گرفت با گرامیداشت دهه کرامت در سخنانی اظهار داشت: تعهدباوری و مسؤولیت‌شناسی، عاطفه‌گستری و مردم‌شناسی از ویژگی‌ها و شاخص‌هایی است که می‌توانیم با داشتن آن رضای خدا و بندگان او را به‌دست آوریم.

وی گفت: یک مسؤول باید مسؤولیت‌شناس باشد و بتواند حق آن مسؤولیت را ادا کند در غیر این صورت به خود و جایگاهی که در آن قرارگرفته ظلم کرده است.

امام‌جمعه کازرون متذکر شد: چنانچه کسی بداند که نمی‌تواند از عهده مسؤولیتی برآید باقی ماندن در آن پست و مقام خیانت است و باید هرچه زودتر آن را ترک کند.

حجت‌الاسلام خرسند راست‌گویی در گفتار و کردار و امانت‌داری را از ویژگی‌های ممتاز یک مسؤول برشمرد و تصریح کرد: در انتخاب و گزینش یک مسؤول باید میزان تقوا و عملکرد او را مورد ارزیابی قرار دهیم، نه‌فقط به رفاقت با او بسنده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز مسؤولیت در جمهوری اسلامی ایران امری خطیر و ادای تکلیف است، بنابراین مسؤولیت را نباید به‌عنوان یک طعمه بدانیم.

امام‌جمعه کازرون به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی‌بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و افزود: امروز مهم‌ترین وظیفه مسؤولان کشور تحقق این شعار رهبری بوده و بر همگان از دهدار یک روستا گرفته تا بخشدار و فرماندار و استاندار و وزرا و روحانیون و ائمه جمعه و جماعت یک تکلیف است.

حجت‌الاسلام خرسند بابیان اینکه راه‌حل مشکلات ما در درون نهفته است گفت: نباید به انتظار بیرون از کشور نشست چراکه همان‌طوری که در قبول برجام خارجی‌ها فشار می‌آوردند و می‌گفتند چنانچه قبول کنید درهای اقتصاد دنیا به روی شما باز می‌شود، در عمل این‌گونه نشد و به تعهدهای خود پشت‌پا زدند و البته که برجام گشایشی در زندگی مردم نتوانست ایجاد کند.

وی تنگ‌نظری و قوانین دست‌وپاگیر را آفتی برای پیشرفت یک شهرستان عنوان و بیان داشت: برای اشتغال‌زایی و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌ها باید فارغ از هرگونه جناح‌بندی و بازی‌های سیاسی با روحیه جهادی اقدام شود.

امام‌جمعه کازرون تأکید کرد: تمام مسؤولان باید به مردم و مقام معظم رهبری گزارش کنند که در راستای شعار اقتصاد مقاومتی چه کار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خرسند گفت: شهرستان کازرون باوجود اقلیم و تنوع آب‌وهوایی گوناگون، گستردگی اقوام، داشتن زیربنای تاریخی، فرهنگی و مذهبی و ظرفیت‌های خوب نیروی انسانی مستعد، یک ایران کوچک است، بنابراین باید با وحدت و همدلی بر مشکلات پیروز شویم.

امام‌جمعه کازرون از به‌کارگیری مسؤولان غیربومی در کازرون گلایه کرد و متذکر شد: بارها مردم این شهرستان بر این مسئله معترض بوده‌اند و سؤال دارند که چرا مسؤولان ارشد، مسؤولیت کلیدی این شهرستان را به نیروهای توانمند بومی نمی‌سپارند.

وی در پایان گفت: به تصمیم دولت احترام می‌گذاریم و از رسانه‌ها می‌خواهم هرگونه بحث در این مورد را تمام و به فرماندار جدید برای پیشبرد اهداف خود کمک کنند./۹۱۹/102/ب2

ارسال نظرات