۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۴۳۵۳۱
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مسأله حجاب با عینک سیاسی دیده نشود/ حجاب و عفاف نیازمند بازنگری جهادی

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه بحث عفاف و حجاب در کشور با عینک سیاسی دیده می شود و این در حالی است که عفاف و حجاب مسأله ای عقیدتی است و به چپ و راست خلاصه نمی شود و همه باید با پدیده شوم بی بند و باری مقابله کنند.
رضوی

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، استاد حوزه علمیه قم و نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به مشکلات فرهنگی رایج در کشور، اظهار داشت: آنچه امروز اهداف نظام اسلامی را به مخاطره می اندازد شبیخون فرهنگی است.

وی با اشاره به مشکلات معضل بدحجابی در جامعه، گفت: حجاب و عفاف نیازمند بازنگری جهادی است و باید با تحول بنیادین بتوانیم مسأله بدحجابی در جامعه را ریشه کن کنیم.

مشاور سازمان اوقاف در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: باید با مسجدمحوری محلات و استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران بحث علمی حجاب را قبل از بحث دینی و بحث دینی حجاب را قبل از شبهه افکنی دشمنان برای خانواده ها بازگو کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرورت تبیین موضوع حجاب در جامعه اظهار داشت: باید از تزها و دکترین های مسأله حجاب برای دانش جویان و دانش آموزان در حلقه های علمی و دینی مطالب ارائه شود و ضرورت حجاب را متذکر شویم.

حجت الاسلام رضوی مهر بیان داشت: باید شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ها به صورت فعالانه در این زمینه حضور پیدا کند و نباید مراکز فرهنگی و دست اندر کار به نصب تابلو اکتفا کرده و میز و صندلی اشغال کنند بلکه باید به میان مردم بروند و بحث های عملیاتی را شروع کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه بحث عفاف و حجاب در کشور با عینک سیاسی دیده می شود و این در حالی است که عفاف و حجاب مسأله ای عقیدتی است و به چپ و راست خلاصه نمی شود و همه گروه ها و احزاب باید با پدیده شوم بی بند و باری مقابله کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: باید حجاب برگرفته از سبک زندگی با زبان رسانه را برای جامعه بازگو کنیم و رسانه ملی در این زمینه مسؤولیت دارد و باید کارشناسانه ورود کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از موضوعات فیلم ها و سریال ها قداست حجاب را زیر سؤال برده است و باید در رسانه ملی با عناصری که بی عفتی و حجاب را زیر سؤال می برند بدون تعارف و صریح برخورد کرد./979/302/ب2

ارسال نظرات