۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۴۳۷۶۳
حجت الاسلام طیبی فر:

برخی مسؤولان اجازه پرداختن به علوم انسانی اسلامی را نمی‌دهند

فرمانده تیپ رزمی تبلیغی امام صادق(ع) با بیان این که افکار انحرافی زمان امام رضا و اکنون یک خمیر مایه دارند، گفت: محور کلیدی علوم انسانی اسلامی حاکمیت خداوند و نماینده او بر روی زمین است که برخی حاضر به قبول آن نیستند.
حجت الاسلام طیبی فر، فرمانده تیپ رزمی تبلیغی 83 امام صادق(ع)

حجت الاسلام حسین طیبی فر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) در زمانی قرار داشت که نحله های مذهبی متعددی در حکومت بی عباس شکل گرفت که به ظاهر رنگ و روی مذهبی ولی در باطن تفکرات سکولاریستی و ماتریالیستی داشتند.

فرمانده تیپ رزمی تبلیغی امام صادق(ع) افزود: یکی از کارهای کلیدی امام رضا(ع) در مباحثات علمی این بود که گاهی مباحثات از طرف حاکم با قصد تضعیف امام رضا(ع) طراحی می شد ولی درایت و هوشیاری و علم بالای امام آن جلسات را هم به ضرر حکومت وقت می کرد و هم راه و روش مباحثه را به مؤمنان می آموخت.

وی با اشاره به این که امام رضا(ع) در ضمن مباحثات راه مباحثه با افکار التقاطی و لیبرالیستی و ماتریالیستی را به مستمعان بیان می کرد، گفت: امام رضا(ع) چگونگی مناظرات را به ما نشان می دهد و اجازه می دهند طرف مقابل کاملا اطلاعات خود را بیرون بریزد و سپس با جواب های اقناعی و استدلالی برای پاسخگویی به جریانات انحرافی وارد می شدند که خود این روشی شد در ایران که دانشمندان و محققان ما از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام طیبی فر با بیان این که افکار انحرافی زمان امام رضا(ع) الان هم در جامعه ما خود را با عناوین متفاوت نشان می دهد، ابراز داشت: طرز تفکر و خمیرمایه افکار لیبرالیستی امروزی که جدایی دین از سیاست را مطرح می کنند یا عقل گرایی را متضاد با دین گرایی مطرح می کنند همان مباحثی بود که امام رضا(ع) در آن زمان پاسخهای آن را داده اند.

فرمانده تیپ 83 رزمی تبلیغی امام صادق(ع) با بیان این که این شبهات از دوران اصلاحات در کشور ما به وسیله برخی چهره های با پوسته اسلامی اما خمیر مایه فکری غیر اسلامی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز هم علمای ما از همان سبک امام رضا(ع) برای مقابله با این افکار استفاده می کنند.

وی مهمترین مانع ترویج علوم اهل بیت(ع) در کشور را علوم انسانی غربی که هیچ همخوانی با علوم اسلامی ندارد دانست و افزود: در دانشگاه های ما متأسفانه از مبانی فکری اهل بیت(ع) که برای اداره جامعه داده اند استفاده نمی شود و اگر هم نامی برده می شود به صورت صوری است ولی به طور کلی در سیستم آموزشی کشور جوانان را با نحوه تبیین محتوای اسلام به وسیله اهل بیت(ع) آشنا نمی کنند.

حجت الاسلام طیبی فر با بیان اینکه علون انسانی با اسم اسلامی را بر روی آن گذاشتن و چند آیه در کنار آن آوردن اسلامی نمی شود، گفت: علوم انسانی که امروز در دانشگاه های ما تدریس می شود عینا ترجمه شده علوم و مبانی غربی است که اسم اسلام را در اول و یا آخرش می آورند و به خورد جوانان می دهند.

فرمانده تیپ رزمی تبلیغی امام صادق(ع) با بیان این که محتوای علوم انسانی ما ولایی نیست، خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان آموزشی ما در کشور اجازه پردازش به این مسائل را به صورت جدی نمی دهند زیرا پردازش به علوم اهل بیت(ع) یک محور کلیدی دارد و آن بحث حاکمیت خداوند و نماینده خداوند که اهل بیت(ع) و در زمان غیبت ولی فقیه در زمین است و در کلمات اهل بیت(ع) هم این محور کلیدی مشهود است.

وی با اشاره به این که برخی مسؤولان با افکار غربی که دارند خیلی از تبیین طرز تفکر اسلامی با محوریت حاکمیت نماینده خداوند خوششان نمی آید، ابراز داشت: در این مدتی که از انقلاب می گذرد شورای انقلاب فرهنگی در این مسأله کوتاهی کرده و وظیفه خود را نجام نداده است و می بایست الان کتابهای علوم انسانی ما با مبانی دینی و اهل بیتی شکل گرفته بود و تدریس می شد.

حجت الاسلام طیبی فر خاطرنشان کرد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند جوانان ما هم با این تفکر وارد امور اجرایی می شوند و باعث کمرنگ شدن علوم اهل بیت(ع) در جامعه می شود./843/ت302/ی

ارسال نظرات