۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۴۴۴۲۹۳

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

آغاز بیست ویکمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم از 28 مرداد، بازدید رییس سازمان اوقاف از پروژه های عمرانی بقاع متبرکه مشهد، امامزادگان ظرفیتی عظیم برای تقویت فرهنگ اسلامی، برگزاری نخستین اجتماع رهروان بانوی عفیفه در نیشابور از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام و المسلمین تراشیون طی سخنانی با اشاره به آسیب های موجود در جامعه و تاثیر آن بر دختران و لزوم توجه به نحوه تهاجم فرهنگی از طریق اطلاعات و انتقال آن از راههای مختلف اظهار داشت : در حال حاضر بیش از 50 هزار شبکه ماهواره ای تلویزیونی در سراسر جهان وجود دارد و تعداد وبلاک ها و  وبسایت ها از یک میلیارد نیز بیشتر شده است.

وی با اشاره به این توضیح که در حال حاضر420 میلیون صفحه غیر اخلاقی در سرورهای امریکایی وجود دارد، بر خود افزایی آگاهی والدین تاکید کرد و گفت : اگر ما والدین، دانش و آگاهی تربیتی خود را بالا نبریم و آن طورکه  باید و شاید آگاه نباشیم مسلماً در مقابل این هجوم فرهنگی آسیب خواهیم دید.

تراشیون تاکید کرد: اگر والدینی که شاغل هستند، سطح اطلاعات خود را بالا نبرند، خانواده آنها آسیب خواهد دید لذا باید یک سری مهارت ها را بیاموزیم تا از این گونه آسیب ها جلوگیری شود. وی درادامه به برخی از  اسیب های فرا روی بانوان اشاره کرد.

بیست ویکمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم 28 مرداد آغاز می شود

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی با اعلام این مطلب اظهار داشت : در این مرحله در بخش برادران 40 گروه و  در بخش خواهران 24 گروه که قبلاً آثار خود را به دبیرخانه مسابقات ارسال کرده اند به رقابت می پردازند و گروهای برتر جهت حضور در مسابقات کشوری انتخاب خواهند شد.

رییس مرکز مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد : در رشته ابتهال هم آثار 22 نفر از مبتهلان  داوری و نفرات برتر انتخاب خواهند شد تا در مرحله کشوری به رقابت بپردازند.

حجت الاسلام حسینی افزود : مرحله نهایی این مسابقات مهرماه سال جاری در استان گیلان همزمان با سی و نهمین دوره  مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: در بخش برادران 11 داور و در بخش خواهران نیز 8 داور کشوری به صورت مجزا به داوری آثار ارسالی خواهند پرداخت.

رییس سازمان اوقاف از پروژه های عمرانی بقاع متبرکه مشهد بازدید کرد

حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جریان زیارت بقاع متبرکه امامزادگان ناصر و یاسر شهرستان طرقبه شاندیز و امامزاده سیدمحمد مشهد از صحن تازه سازاین بقعه متبرکه بازدید بعمل آورد.

براساس این گزارش ، صحن تازه ساز آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر در زمینی به مساحت1817 متر مربع در ضلع غربی احداث شده و تاکنون جهت خرید و اقدامات اولیه ساخت صحن نزدیک به 55 میلیارد ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در ادامه سفر خود به مشهد مقدس به زیارت آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) مشهد مشرف و از نزدیک در جریان طرح توسعه و تجدید بنای حسینیه این بقعه متبرکه قرار گرفت.

این گزارش حاکی است ،حسیینیه امامزاده سیدمحمد(ع) در زمینی به مساحت 400 متر مربع در جوار این بقعه قرار دارد و بنای قدیمی ان توسط کربلایی کاظم خباز حدود 100 سال پیش وقف و با تامین اعتبار، ساخت بنای جدید این حسینیه در 3 طبقه از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

امامزادگان ظرفیتی عظیم برای تقویت فرهنگ اسلامی دارند

علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان شهرستان نور در امامزادگان احمد و مختار (علیه السلام) روستای کالج گفت: امامزادگان واجب التعظیم راهی برای رسیدن به خداوند متعال هستند و باید فعالیت های آنها را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

وی با قدردانی از حضور گسترده مردم مازندران و مردم شهرستان نور در همایش بزرگداشت امامزادگان، افزود: باید قدردان حضور امامزادگان باشیم چون آنها مایه خیر و برکت ما هستند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از ظرفیت عظیم فکری و فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه باید بیشتر از گذشته بهره گیری کرد، ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله) امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و در این راستا فضا برای کار وجود دارد و باید از طرفیت های موجود بهره گیری کرد.

اسماعیلی امامزادگان و اماکن متبرکه را ظرفیتی عظیم در جهت تقویت فرهنگ اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حضور ملت ایران اسلامی در اماکن متبرکه چشمگیر است و در تمامی مناسبت ها شاهد حضور مردم در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در تمامی دوران با حضور در صحنه های انقلاب اسلامی تمامی توطئه های دشمنان را ناکام و آنها را مأیوس کردند، افزود: مسئولان نظام در هر پست و مقامی که هستند باید از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا روستای کالج شهرستان نور، خادمین و هیأت امنای امامزادگان احمد و مختار (علیه السلام) روستای کالج قدردانی بعمل آمد.

برگزاری نخستین اجتماع رهروان بانوی عفیفه در نیشابور

اسدی، عضو هیات امنا تکیه ابوالفضلی در گفتگو با خبرنگار افتخاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت نخستین اجتماع رهروان بانوی عفیفه با محوریت غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای بهشت فضل نیشابور روز پنج شنبه 21 مرداد ماه جاری با حضور حوزه‌ها و پایگاه های بسیج خواهران و ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد.

اسدی افزود: در ادامه غبارروبی گلزار شهدا و مولودی خوانی مداح اهل بیت(ع)، پیرگزی استاد حوزه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و ذکر فضایل اخلاقی حضرت معصومه(س) به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
وی عنوان کرد: این اجتماع توسط تکیه ابوالفضلی و پایگاه بسیج حضرت ام البنین(ع) و با همکاری حوزه و پایگاه های بسیج خواهران و ناحیه مقاومت بسیج، اداره اوقاف و امورخیریه نیشابور، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نیشابور برگزار شد./1325/ت303/ی
ارسال نظرات