۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۴۴۶۶۶
مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

خانواده‌ها نقش مهم و محوری در تربیت‌ دینی فرزندان بر عهده دارند

مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که خانواده‌ها نقش مهم و محوری در تربیت‌ دینی فرزندان بر عهده دارند، گفت: جامعه با بحران اخلاقی، فرهنگی و هویتی مواجه است.
حجت الاسلام همزبان، مدير مرکز تخصصي علامه اميني(ره)

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که جامعه با بحران اخلاقی، فرهنگی و هویتی مواجه است، اظهار داشت: کمرنگ شدن ارزش‌های دینی در جامعه زنگ خطری برای خانواده‌ها در تربیت فرزندان محسوب می شود.
وی با بیان این‌که در طول تاریخ همواره کسانی بوده‌اند که نسبت به آموزه های دینی و اخلاقی پایبند نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بشر، همواره اکثریت مردم، مؤمن به دستورات الهی نبوده و از حدود آن تخطی کرده‌اند؛ این موضوع همواره ثابت بوده و تنها اقلیت جامعه نسبت به دستورات الهی اهتمام ورزیده‌اند.
حجت الاسلام همزبان ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه جوامع گسترده‌تر شده و تبلیغات نیز علیه ارزش‌های دینی زیادتر شده است؛ از این رو امروزه این موضوع بیشتر به چشم می‎خورد؛ امروز باید به حقیقت اعتقاد داشت که علاوه بر نهادهای فرهنگی نظام، خود خانواده‌ها نقش مهم و محوری در تربیت‌ فرزندان بر عهده دارند.
این استاد حوزه و دانشگاه تبریز تصریح کرد: نخبگان، اساتید، رسانه‎ها به‌ وِیژه خانواده‌ها در تعالی جامعه نقش اساسی دارند، کمترین تخلف از حدود اخلاقی و دینی از سوی این افراد به سرعت در عموم مردم جامعه تأثیرگذار است؛ از این‌ رو افراد تأثیرگذار جامعه باید به نقش حساس خود در جامعه واقف بوده و در رعایت ارزش‌های دینی و اخلاقی تلاش کنند.
مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی درباره دیگر جنبه‌های عدم رعایت ارزش‌ها و هنجارهای دینی در جامعه، خاطرنشان کرد: برخی از افراد به علت عدم‌آگاهی و نداشتن معرفت دینی اقدام به هنجارشکنی می‌کنند که بخش اعظم این عدم‌آگاهی به خانواده‌ها و عدم تربیت صحیح والدین برمی‎گردد.
وی ادامه داد: امروزه نیز به علت امکانات فراوان، در جامعه شرایطی فراهم است که افراد بدون هیچ مانع و محدودیتی می‎توانند گناه کرده و ارزش‎های اخلاقی را زیرپا بگذارند که باید در این باره با فرهنگ‌سازی و آگاهی‎دهی، جوانان را به سمت معرفت و شناخت دینی سوق دهیم.
حجت‎الاسلام همزبان ادامه داد: مسؤولیت خانواده‌ها در تربیت دینی فرزندان بسیار خطیر است؛ چرا که تربیت اولیه فرد در خانواده شکل می‎گیرد و همچنین والدین در معرفت و شناخت دینی فرزندان خود نیز نقش مهمی دارند و می‌توانند در بطن خانواده بینش و آگاهی لازم را در فرزندان خود ایجاد کرده و بعد راهی جامعه کنند./935/
302/ب2

ارسال نظرات