۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۴۴۶۷۱
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

فرهنگ زیربنای توسعه اقتصادی کشور است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید نسبت به ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی اقدامات جدی صورت گیرد؛ اگر فرهنگ کار و تولید در جامعه نهادینه شود، تحریم‌ها بی‌اثر خواهد بود.
حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در جمع ائمه جمعه مناطق آزاد کشور در جلفا، اظهار داشت: مدیران اقتصادی باید بدانند ایمان و ارزش های دینی و الهی سبب تقویت و هدایت می شود.
وی فرهنگ را زیربنای توسعه اقتصادی در مناطق مختلف کشور دانست و گفت: خدا، انسان و جهان سه ضلع مثلثی است که رفتارهای اقتصادی بایستی بر مبنای آن شکل بگیرد، البته باید در نظر داشت که مسائل اقتصادی هر منطقه با فرهنگ خاص آن مورد تجریه و تحلیل قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که با بیکاری، رکود، مشکلات تولید و صنعت و همچنین تحریم های اقتصادی مواجه هستیم، باید نسبت به ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی اقدامات جدی صورت گیرد، اگر بتوان فرهنگ کار و تولید در جامعه نهادینه شود، تحریم‌ها بی‌اثر خواهد بود.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این‌که درست استفاده کردن از منابع کشور جزء دستورات الهی است، گفت: از دیدگاه مبانی عالی اسلام کار و تولید یک ارزش الهی و معنوی محسوب می شود، همه وظیفه داریم نسبت به ترویج فرهنگ کار و تولید اهتمام داشته باشیم.
همچنین حجت الاسلام محمدعلی زم، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی در مناطق آزاد کشور، اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته در مباحث توسعه اقتصادی در کشور با فقدان نظریه فرهنگی دینی در امر توسعه مواجه بوده ایم.
وی با بیان این‌که نظریه فرهنگی دینی می تواند پشتوانه امر توسعه در کشور و مناطق آزاد باشد، گفت: در مقاطع گوناگون؛ توسعه اقتصادی کشور بدون پیوست های فرهنگی دچار چالش شده است، متأسفانه بسیاری از پروژه های اقتصادی، عمرانی و صنعتی در مناطق مختلف بدون پیوست فرهنگی اجرایی شده اند.
همچنین محسن عرب باغی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، در سخنانی با اشاره به بحث قاچاق در مناطق آزاد اظهار کرد: انتقادات از قاچاق در مناطق آزاد در حالی مطرح می‌شود که شاهد قاچاق دارو در مرکز تهران هستیم. این در حالی است که تمام تلاش گروه‌های مرزی و مسؤولان در مناطق آزاد در جهت جلوگیری از قاچاق است.
وی با اشاره به اینکه آماری در مورد قاچاق در کشور وجود ندارد و مشخص نیست چه میزان قاچاق صورت می‌گیرد، گفت: نباید مواردی را مطرح کنیم که مناطق آزاد را از اهداف خود دور کند، عده‌ای بدون مطالعه و غیرمستند انتقاداتی را به مناطق آزاد وارد می‌کنند که مبنا و ریشه درستی ندارد./935/202/ب2

ارسال نظرات