۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۴۴۹۸۴
امام جمعه موقت بوشهر:

مساجد در جامعه متولی خاصی ندارند

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مساجد در جامعه متولی خاصی ندارند، گفت: هرچند مساجد با تلاش مردم اداره و خدمات‌رسانی می‌شود ولی متولی خاصی به عنوان زیر مجموعه دولتی برای مدیریت و پشتیبانی ندارد.
حجت الاسلام حسین دشتی، امام جمعه موقت بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام دشتی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر به نقش مهم مساجد در تربیت انسانها اشاره کرد و افزود: مسجد پایگاه فرهنگی و انتشار دهنده معنویت است چرا که تقوا و فرهنگ دینی در جامعه از طریق مساجد منتشر می‌شود.

حجت الاسلام دشتی اظهار داشت: مساجد پایگاه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند و در این راستا باید جبهه تهاجم فرهنگی در مساجد تشکیل شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر بر لزوم توجه ویژه به مساجد تأکید کرد و گفت: اگر در یک جامعه مسلمان مساجد خالی از نمازگزار باشند یعنی اینکه یک جای کار ما اشکال دارد و معنویت در آن جمعه کمرنگ است.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه مساجد در جامعه متولی خاصی ندارند ادامه داد: هرچند مساجد با تلاش مردم اداره و خدمات‌رسانی می‌شود ولی متولی خاصی به عنوان زیر مجموعه دولتی برای مدیریت و پشتیبانی ندارد.

حجت الاسلام دشتی با گرامیداشت روز صنایع دفاعی و قدردانی از دانشمندان امور دفاعی کشور، بیان کرد: علی رغم تمام فشارها و تحریمهای گوناگون، ولی بنیه دفاعی ایران اسلامی با تلاش دانشمندان ایرانی بسیار قوی و در ابعاد گوناگون دفاعی و امنیتی بسیار ارتقا یافته است.

وی با اشاره به روز پزشک  و قدردانی از خدمات پزشکان به مردم گفت: خدمات پزشکی در ایران در سطح قابل قبولی است و از رشد قابل توجهی در جهان داشته است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به  فرا رسیدن روز کارمند در اول شهریور نقش مهم این قشر جامعه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: قشر کارمند قشر ضعیف و کم توقع جامعه است که در عین حال چرخه امنیت، اقتصاد و مدیریت کشور را برعهده دارند./202/833/ب1

ارسال نظرات