۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۴۴۵۴۹۹

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

بانوان واقف پیشگام درسنت حسنه وقف، برگزاری پنجمین دوره آموزشی مسؤولان روابط عمومی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور، مجلس اهتمام ویژه ای به فرهنگ قرآنی دارد، برکت قرآن برای رشد انسانهاست، فرهنگ‌سازی وقف باید به نحو شایسته انجام شود، از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه،حسن ربیعی سخنگوی سازمان اوقاف با تبریک آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنربه وقف های جدید در اردبیل و بابل اشاره کرد وگفت:یک بانوی نیکوکار اردبیلی در اقدامی خداپسندانه خانه دو طبقه خود را در اردبیل وقف کرد.

وی اظهار داشت: فاطمه هادی سرابی واقف نیکوکار با حضور در اداره اوقاف وامور خیریه اردبیل منزل مسکونی خود را به مساحت 110 متر و به ارزش دو میلیارد ریال با نیت تعزیه داری حضرت ابا عبدا... الحسین(ع) وقف کرد.

ربیعی هدف واقف از به ثبت رسانیدن این وقف جدید را، نشر معارف اسلامی ، ترویج فرهنگ غنی عاشورا وباقیات الصالحات عنوان کرد.

سخنگوی سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه زنان مسلمان ایرانی در طول تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی در تمامی صحنه ها از جمله وقف حضور فعالی داشته اند خاطرنشان کرد: بانوی خیربابلی در راستای محرومیت زدایی از منطقه ،زمین موروثی خود را  برای امور ورزشی اهالی محل وقف کرد.

وی با بیان اینکه واقف خیراندیش "وجیهه آهنگرکانی "با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه بابل زمین خود را وقف کرد، افزود: مساحت این زمین یکهزار و 140 متر مربع وارزش آن حدود 140 میلیون ریال است و این زمین از سوی واقف خیراندیش جهت استفاده ورزش اهالی محل وقف شده است.
ربیعی گفت : این واقف نیک اندیش همچنین نیت کرده است در صورت منفعتی شدن  و عدم استفاده برای ورزش ،عواید زمین صرف عزادری امام حسین(ع) در تکیه و مسجد روستای خجیر کلا شود.
به گفته سخنگوی سازمان اوقاف همچنین در دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)  یک وقف جدید از سوی زوج خیردرگرگان به ثبت رسید.

وی گفت: واقف خیراندیش محمد ابراهیم حسن پور و حاجیه خانم محترم منوچهری 26 هکتار و 4 هزار متر مربع ازارضی خود  را در شهرستان آق قلا به نیت ایتام وقف کردند.
سخنگوی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد:این واقفان خیراندیش قبلا نیز 40 هکتار از اراضی خود را در این شهرستان به نیت ایتام وقف کرده بودند.

برگزاری  پنجمین دوره آموزشی مسؤولان روابط عمومی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور

حسن ربیعی" مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با اعلام این مطلب، هدف از برگزاری پنجمین دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی استان ها را ،ارتقاء سطح علمی، دانش تخصصی و بهره گیری از فرصت های نوین اطلاع رسانی دانست و گفت: این دوره آموزشی از یکم تا سوم شهریور ماه به مدت 3 روز و به میزبانی اداره کل اوقاف استان اصفهان برگزار می شود.
حسن ربیعی تصریح کرد: دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات اوقاف سراسر کشور براساس سرفصل های اداره آموزش سازمان اوقاف و با حضور اساتید مطرح دانشگاه ها برگزار می شود.

به گفته ربیعی، سرفصل های این دوره آموزشی شامل کاربرد رسانه های تصویری در روابط عمومی، تبلیغات و فضاسازی شهری در روابط عمومی و بر گزاری کارگاه های آموزشی است.
وی ادامه داد: بررسی رویکردها ی فرهنگی  سازمان در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی با حضور وسخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان  و سخنرانی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در خصوص اهداف، برنامه ها و رویکردهای روابط عمومی در اختتامیه این دوره آموزشی از دیگر برنامه های این دوره است.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در این دوره آموزشی 40 تن از مسئولان و کارشناسان روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه حضور دارند .
مدیر کل روابط عمومی سازمان  اوقاف با اشاره به دستاوردهای روابط عمومی سازمان اوقاف وادارات اوقاف  در سالهای اخیر به بر گزاری هفت دوره همایش ملی وقف ورسانه و برگزاری دهها همایش استانی اشاره کرد وافزود :پس از هفت دوره بر گزاری این همایش هم اکنون شاهد رونق وقف های جدید درکشور به همت اصحاب وقف ورسانه و گسترش توجه به  این سنت نیک اسلامی و ملی در سطح کشور هستیم .
ربیعی تولید صد ها عنوان خبر ، مصاحبه وگزارش از عملکرد سازمان اوقاف و ادارات ، تهیه وتولید وتدوین وپخش هزاران دقیقه بر نامه تلویزیونی و مشارکت در ساخت چندین فیلم و سریال تلویزیونی و تعامل و همکاری با انجمن روابط عمومی های ایران و انتشار مجلات و نشریات داخلی و  تبلیغ وتبیین فرهنگ وقف در فضای مجازی را از دیگر دستاوردهای روابط عمومی سازمان اوقاف و استانها در سال های اخیر دانست.
مجلس اهتمام ویژه ای به فرهنگ قرآنی دارد
احمدعلیرضابیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت : فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم هر لحظه باید در جامعه حاکم باشد تا بتوانیم در مقابل نگرش‌های بیهوده و ایجاد شده، ایستادگی کنیم.
وی افزود : دوری از قرآن زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست و فرهنگی که از قرآن نشأت می گیرد اقبال عمومی را به ارمغان خواهد آورد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تکریم افرادی که توانسته‌اند در مسابقات قرآنی افتخارآفرینی کنند باید در جامعه الگوسازی شود، افزود: از این طریق می‌توان انگیزه و نشاط را علاوه بر متسابقین در بین عموم مردم نیز ایجاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی موضوعات فرهنگی و به خصوص توجه به فرهنگ قرآنی در اولویت قرار داده شده است و کمیسیون فرهنگی و برنامه ششم توسعه رسیدگی به این امور را تقدم راه خود قرار داده و اهتمام ویژه ای به آن خواهد داشت.
برکت قرآن برای رشد انسانهاست

هدایت الله جمالی‌پور فرماندار شهرری در مراسم سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) در شهرری برگزار شد، با اشاره به نقش هدایت‌گر قرآن خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات کمک می‌کند تا فضای کشور و جامعه قرآنی شود و وقتی قرآن به میان ما می‌آید روح و جسم‌ها آرام می‌شود و این برکت بزرگی است که قرآن برای رشد ما قرار داده است.
وی افزود: در جامعه ما وقتی اخلاق دچار اشکال می‌شود به فرموده مقام معظم رهبری به خاطر دوری از قرآن است، امیدوارم با تمسک به قرآن که برای هدایت در زندگی ما نازل است در هر روز نورش درخشان‌تر شود.
فرماندار شهرری با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن در کانون خانواده‌ها تصریح کرد: باید فضای جامعه و خانواده‌ها قرآنی شود و هرچه قرآن در فضای زندگی ما تبلور بیشتری پیدا می‌کند رفاه و آسایش بیشتری نصیب کشور ما می‌شود.
جمالی‌پور اظهار داشت: در سخت‌ترین شرایط، وقتی به قرآن تمسک بجوییم، حتی اگر بار سنگینی بر دوش ما باشد این معضل از بین می‌رود. وی خاطرنشان کرد : دلیل تمام بداخلاقی‌های جامعه ما به خاطر دوری از قرآن است و به همین دلیل جامعه دچار آسیب شده است و شاهد معظلاتی همانند ناهنجاری‌های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر، میل به ثروت‌اندوزی نامشروع و امثال این‌ها هستیم که امیدواریم با تمسک به دستورات قرآنی در جامعه به رشد و تعالی برسیم.
فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان گفت: هرچقدر نور قرآن در جامعه ما بیشتر شود، ما به توسعه و رفاه بیشتری در جامعه می‌رسیم و باید نور قرآن را در زندگی خود جاری و ساری کنیم و توجه به ارزش‌های قرآنی باید روز به روز در زندگی ما بیشتر شود.
فرهنگ‌سازی وقف باید به نحو شایسته انجام شود
حجت الاسلام مرتضوي امام جمعه آمل در خطبه  هاي نماز جمعه ضمن قدردانی از عملكرد اوقاف خواستار اجراي دقيق نيات واقفين شد.
وی بیان کرد: فرهنگ سازی وقف باید به نحو شایسته ای در سطح شهرستان صورت گیرد که مردم ما در این عرصه اهتمام والا و گرانقدری دارند.
حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در خطبه های نمازجمعه شهر آمل با بیان این که تقوا، پرهیزکاری و دوری از گناه بهترین عمل در پیشگاه حضرت حق است، گفت: رعایت تقوا برکات ارزنده ای دارد که انسان به واسطه آن در مسیر دوستی حضرت حق گام برمی دارد.
وی ادامه داد: صداقت در گفتار، امانت داری، چشم پوشی از نامحرمان، زبان را از بیان ناصواب نگاه داشتن و تحقق رضایت حضرت حق سبب سعادت و تعالی انسان می شود.

امام جمعه آمل افزود: ایمانی که همراه با تقوای الهی باشد انسان را به مراتب والایی می رساند و این کلمه 850 بار در قرآن کریم تکرار شده است.

وی ادامه داد: اگر به خداوند متعال و رسولش ایمان داشته باشیم و تردید در آن راه ندهیم می توانیم به جایگاه ارزشمندی دست پیدا کنیم و عده ای با جهاد جان آن را در راه حضرت حق نثار می کنند که به برکت ایمان است./1325/ت303/ی

ارسال نظرات