۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۴۶۱۲۱

چھل و پنجمین سالروز ارتحال رهبر شیعیان پاکستان برگزار شد

چهل و پنجمین سالروز ارتحال رهبر شیعیان پاکستان از سوی مجمع علمای شیعه این کشور در شهر لاهور برگزار شد.
حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری 

به گزارش خبرگزاری رسا، چھل و پنجمین سالروز ارتحال حجت الاسلام سید محمد دهلوی رھبر فقید شیعیان پاکستان از سوی مجمع علمای شیعه این کشور و با شرکت حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی رھبر شیعیان، اعضای مجمع علمای شیعه، علما و قشرهای مختلف مردم در دفتر حجت الاسلام نقوی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قران کریم آغاز شد و سپس حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری دبیر مجمع علمای شیعه در ایالت پنجاب پاکستان سخنرانی کرد.

وی به شخصیت حجت الاسلام سید محمد دھلوی اشارہ کرد و گفت: ایشان اولین کسی بود که از حقوق شیعیان در کشور پاکستان سخن گفت و برای دستیابی حقوق شیعیان در پاکستان تلاش کرد.

حجت الاسلام سبزواری از حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی به عنوان بهترین جانشین برای رهبر فقید شیعیان پاکستان یاد کرد و افزود: حجت الاسلام و المسلمین نقوی برای ایجاد فضای اتحاد اسلامی که نیاز امروز جھان اسلام و خواسته امام خمینی و نایب برحقش حضرت آیت اللہ خامنه ای است، تلاش می کند.

وی با بیان این که گروہ ھای تکفیری روزی با نقاب مذهب سنی در بین اھل سنت پاکستان نفوذ کردہ بودند، ابراز داشت: حجت الاسلام و المسلمین نقوی آنان را به منفورترین گروه در پاکستان تبدیل کردہ است و امروزه در جمع اھل سنت جایی ندارند.

حجت الاسلام سبزواری اقدامات تعصب آمیز دولت پاکستان در خصوص شیعیان این کشور را به شدت محکوم کرد و گفت: عزاداری حق قانونی شیعیان این کشور است و ھیچ دولتی نمی توانند ما را از انجام این کار منع کند./988/ب902/د

 مترجم: اشھد نقوی

ارسال نظرات