۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۴۶۱۴۴
آیت الله آل هاشم:

مسؤولان از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر الگوبرداری مسؤولان و دولتمردان از شهیدان رجایی و باهنر، گفت: ولایتمداری، ساده زیستی و دوری از اشرافیت از مشخصه‌های اصلی زندگی این دو شهید انقلاب بود.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هشتم شهریور ماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: این دو بزرگوار ویژگیهای شخصیتی بسیار باارزشی داشتند.

وی با تأکید بر الگو برداری مسؤولان و دولتمردان از شهیدان رجایی و باهنر، ادامه داد: ولایتمداری، ساده زیستی و دوری از اشرافیت از مشخصه‌های اصلی زندگی این دو شهید انقلاب بود که باید مسؤولان کشور به ویژه دولتمردان از آنها بیاموزند و در وظایف خود اعمال کنند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: این شهیدان از سوی منافقان و طرفداران بنی صدر خائن به شهادت رسیدند بنی صدر پس از اینکه از رسیدن به اهداف خود در کشور بازماند و از کشور پا به فرار گذاشت در صدد بود که با به شهادت رساندن این افراد تاثیرگذار انقلاب اسلامی را متزلزل کند اما خون شهیدان رجایی و باهنر سبب تثبیت و پویایی انقلاب اسلامی شد.

آيت الله آل هاشم با بیان اینکه با شهادت این دو شهید بزرگوار مردم بیشتر متوجه انقلاب و آرمانهای آن شدند، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با هیأت دولت به 7 نکته اساسی اشاره کردند که باید دولتمردان نسبت به این نکات عزم داشته و آنها را به عمل برسانند.

وی با تأکید بر رعایت تقوای الهی، قیامت را روز پاسخگویی انسان در برابر اعمال خود دانست و ابراز داشت: همه باید تقوای الهی را رعایت کنند، همه ما در محضر خدا هستیم و خداوند شاهد و ناظر بر اعمال ماست و انسان باید در طول زندگی به ویژه جوانی به کار خیر و اطاعت خداوند بپردازد و از این کار خسته نشود.

آیت الله آل هاشم با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در جلسه با هیأت دولت درباره اقتصاد مقاومتی و فرهنگ کشور، افزود: دولتمردان باید با اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی را به عمل برسانند و همچنین فرهنگ عمومی کشور را مد نظر قرار دهند تا دچار ابتذال فرهنگی نشوند.

وی با تبریک روز پزشک و دارو سازی به پزشکان متخصص و داروسازان، افزود: پزشکان و داروسازان متعهد و متخصص نعمتی هستندکه به مردم خدمت رسانی می کنند و باید قدر این پزشکان متعهد و متخصص را دانست، این روز را به این عزیزان تبریک عرض می کنیم.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه بانکداری کشور نه مزایای بانکداری غربی را دارد و نه اسلامی است، ابراز داشت: امید است که در بانکداری کشور موازین شرعی رعایت شود و اصول و ارزشهای دینی و اسلامی در بانکها و قوانین مربوط به بانکها رعایت شود.

وی با اشاره به 11 شهریور روز صنعت و چاپ و اهمیت آن، ادامه داد: صنعت چاپ و کتاب یک امر اساسی است که امیدوارم اقدامات در این حوزه به ترویج ارزش های اسلامی و تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت(ع) منتهی شود و کتابخوانی و فرهنگ آن در کشور نهادینه شود./201/854/ب1

ارسال نظرات