۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۴۶۲۰۱

انتقاد امام جمعه نجف از کارشکنی دولت عربستان در حج

امام جمعه نجف اشرف ضمن انتقاد از کارشکنی دولت عربستان، خواستار عدم دخالت وهابیان تندرو در امور حج شد.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفرات نیوز، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که حسینه فاطمه کبری برگزار شد، بر لزوم عدم تأثیر برکناری وزیر دفاع بر عملیات نظامی علیه داعش تأکید کرد و گفت: نیروهای مسلح باید بدون توجه به درگیری‎های سیاسی، عملیات‎های نظامی را پیگیری کنند و درصدد آزادی موصل باشند.

وی افزود: دولت باید همزمان با آغاز عملیات آزادی سازی موصل تدابیر و اقدامات لازم را جهت اسکان قریب به یک میلیون آواره این استان انجام دهد.

حجت الاسلام قبانچی از افتتاح طرح تاکسی رودخانه ای که شهر کوفه را به استان کربلا متصل می کند و سبب کاهش هزینه و مسافت می شود، استقبال کرد.

امام جمعه نجف ضمن قدردانی از وزارت راه و ترابری تاکید کرد که با توجه به نزدیکی به ایام اربعین حسینی پروژه راه اندازی قطار میان کربلا و نجف که در مسیر «یاحسین» قرار دارد باید هر چه سریعتر به پایان برسد.

وی دولت عربستان را به احترام به حجاج فراخواند و تصریح کرد: شکایت و انتقادهای بسیاری از سوی حجاج عراقی به دلیل کارشکنی دولت عربستان در مرز و فرودگاه‎ها و همچنین بازرسی‎های غیر معقول به بهانه همراه داشتن کتاب و بروشور‎ به ما رسیده است.

حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد که دولت عربستان نباید به وهابیان افراطی اجازه دخالت در امور حج و زائران را بدهد./994/ب902/د

خبرنگار: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات