۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۴۶۲۵۱
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

آثار اقدامات دولت باید در زندگی مردم ملموس باشد

نماینده مردم آذربایجان غربی در خبرگان با بیان این که با توجه به این دولت اسلامی هست بنا نباید بر تضعیف و تخریب باشد، گفت: البته این مسأله به معنای انتقاد نکردن نیست.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به ارزیابی عملکرد دولت پرداخت و گفت: موضع کلی در برابر دولت ها تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی افزود: هر اندازه که مقام معظم رهبری دولتی را تأیید کند ما نیز تأیید می کنیم و اگر ایشان نقدهایی داشته باشند ما نیز نقد می کنیم، رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار انقلاب و شخصی حکیم و با درایت نقاط قوت و ضعف دولت را بهتر از هر کس دیگری می توانند تشخیص دهند.

رییس دانشگاه قم با بیان این که با توجه به این دولت اسلامی هست بنا نباید بر تضعیف و تخریب باشد، اظهار داشت: البته این مسأله به معنای انتقاد نکردن نیست، انسان وظیفه دارد هرجایی که نقدی به نظرش آمد به تناسب اهمیتش آن را بیان کند که اصلی مسلم است.

وی ادامه داد: ممکن است که به خط و مشی و درباره کارهایی که انجام می شود انتقاداتی وجود داشته باشد و افراد جامعه می توانند درباره آن اظهارنظر کنند اما نظر کلی همانی است که رهبری فرموده اند، رهبر انقلاب درباره برجام و این که دولت موظف است اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده و در برنامه های خود ببیند نکات بسیاری فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که دولت هنوز ابتدای راه است و باید بیش از این ها اقدام کند، ابراز داشت: دولت اظهار می کند که به لحاظ رشد اقتصادی کارهایی را انجام داده است، همانگونه که رهبری فرمودند اثر این کارها باید در زندگی مردم آشکار شود.

وی عنوان کرد: زیرساخت ها باید به گونه ای فراهم شود که اگر آثار در کوتاه مدت دیده نمی شود مردم حتما در میان مدت ببینند، سیاست کلی این دولت این بوده که کاهش تورم را بر کاهش رکود و بیکاری ترجیح داده است درعین حالی که برای رفع رکود و بیکاری زحمت می کشیده عمده تلاشی که در بحث اقتصاد انجام داده روی کاهش تورم است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این یک تعارض است که ممکن است برخی اقتصاد دان ها آن را قبول داشته باشند اما عده ای دیگر می گویند اگر جامعه را از حالت رکود خارج کنیم اگرچه با تورمی هم مواجه خواهیم شد اما اگر آن تورم از حالت لجام گسیختگی خارج کنیم و قیمت ها رشد قابل انتظاری داشته باشد در عین حال فضای رکود به شدت کاهش پیدا کند و ما وارد فضای رونق اقتصادی شویم ممکن است از سوی برخی اقتصاددان ها ترجیح داده شود.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم بیشتر روی مهار تورم کار کرده و توفیقی درباره کنترل رکود مشاهده نکردیم، حکمت و مصلحت در این است که به اندازه ای که رهبری حمایت می کنند حمایت کرده و به اندازه انتقاد، نقد داشته باشند.

رییس دانشگاه قم با اشاره به سال پایانی دولت یازدهم گفت: دولت باید به فکر این باشد که وظیفه شرعی و الهی خود را انجام دهد، انتخابات مسأله ای به شمار می رود که دولت ها به ویژه در سال آخر به آن بی توجه نیستند اما اگر انسان وظیفه الهی خود را انجام دهد ممکن است رأی آورده و ممکن است رأی نیاورد.

وی افزود: اگر رأی نیاورد پیروز است چون وظیفه الهی خود را انجام داده است اما اگر رأی بیاورد شاید پیروزی مضاعف به دست آورده باشد به این جهت که هم رأی آورده و هم وظیفه الهی را انجام داده است، اگر دولتی وظیفه الهی و قانونی را انجام ندهد حتی اگر رأی بیاورد شرمنده است، اگر هم رأی نیاورد هم در دنیا رأی نیاورده و هم به وظیفه الهی خود عمل نکرده که خسارت دنیا و آخرت را در پی دارد؛ هر سیاستمدار متدین باید وظیفه الهی را مدار عمل خود قرار دهد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات