۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۴۷۷۲۳

انتشار نسخه جدیدی از نشريه اسلامی «اورتسيا» در آلبانی

يكصدوسيزدهمين شماره نشريه دینی ـ فرهنگی «اورتسيا» از سوي مرکز جهانی بکتاشیه آلبانی منتشر شد.
نشريه دینی ـ فرهنگی «اورتسيا»  مرکز جهانی بکتاشیه آلبانی

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز جهانی بکتاشیه آلبانی يكصدوسيزدهمين شماره نشريه دینی ـ فرهنگی «اورتسيا» را با تيراژ 3000 نسخه منتشر كرد.

اين نشريه در قالب مطالب گوناگون با سردبيري سوريا جلای و هیأت تحريريه نوري چوني، آريان لکا، زينل آنجاكو، آگيم زكا، بسنیک انجاکو و بلرینا حریزای منتشر شد. در اين شماره از مجله، عشق عبادت و دعا، فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تاکید بر روزه گرفتن، عبادت و تقوی در این ماه مبارک، ضیافت الله، اهمیت و ویژگی‌های ماه مبارک رمضان، مي‌خوانيم.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اشاره به دیدار حاجی بابا موندی، رهبر جهانی بکتاشیه با پاپ فرانسیس در واتیکان، چشمان نورانی مومنان، مراسم سالانه زیارت تکیه بکتاشیه در شهر ساراندا، آبرنگ علی پستیوان، مراسم زیارت سالانه تکیه بکتاشیه علی پستیوان در استان پرمت و فضائل بابا اسماعیل در بخشي ديگر از اين نشريه آمده است.

زیارت سالانه تکیه منطقه بلاتسا واقع در شهر بولچیزا، بکتاشی‌ها، پاریس را به وجد آوردند، برگزاری مراسم ویژه چهره ملی آلبانی نعیم فراشری، هوای آرام بخش معنوی تکیه بوبس، زیارت سالانه و اجرای مراسم معنوی و مذهبی در تکیه بکتاشیه در روستای بوبس و ادای احترام به مادر ترزا، از مطالب اين نشريه به شمار مي‌رود.

در بخش پاياني اين شماره از«اورتسيا»، مطالبي چون برگزاری مراسم رونمایی تندیس مادر ترزا در آلمان با حضور رهبران ادیان مسیحی و اسلامی از آلبانی، آثار پاکی، برگزاری مراسم علمی پیام‌های عباس علی و بکتاشیه در آلبانی در شهر الباسان آمده است./847/ب102/د

ارسال نظرات