۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۴۸۳۶۳

علمای یمنی مانع تراشی عربستان برای ادای فریضه حج را محکوم کردند

علمای یمنی مانع تراشی عربستان برای ادای فریضه حج را محکوم کرده و اظهار داشتند که هیچ کس حق ندارد مانع از ادای فریضه حج شود.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، هیات علمای یمن ضمن محکوم کردن مانع تراشی آل سعود و بازداشتن مردم یمن از ادای فریضه حج با انتشار بیانیه ای ادامه سیطره آل سعود بر اراضی مقدس مکه و مدینه، احتساب آن به عنوان ملک خصوصی و قتل عمدی یا سهوی حجاج بیت الله الحرام را محکوم کرد.

به گزارش شبکه خبری المسیره، هیات علمای یمن در این بیانیه تاکید کرد حج حق مسلم تمام مسلمانان است و نباید مانع حج هیچ یک از آنان شد.

هیات علمای یمن از هیات ها و موسسات علمای عربی و اسلامی خواست با اقدام عملی و برگزاری کنفرانس ها خطرات سلطه وهابیان و آل سعود بر حج را تبیین کنند.

بیانیه مذکور با اشاره به رنج های یمنی های طالب حج که با نادیده گرفتن هشدار وزارت اوقاف در خصوص سوء استفاده آل سعود از حج با تجمع در مرز الودیعه با سوء برخورد مقامات عربستانی مواجه شدند عربستان را مسوول مرگ برخی از آنها در این خصوص دانست.

به گزارش ایرنا، هیات علمای یمن از شوراها وموسسات علمایی جهان عرب و اسلام خواست با برداشتن گام های عملی وبرپایی نشست های اسلامی خطرهای تسلط آل سعود وهابی بر اداره حج را به مسلمانان جهان گوشزد کنند.

این بیانیه تسلط آل سعود بر اراضی مقدس مکه ومدینه وکشتار حجاج به ویژه حادثه سال گذشته منا را محکوم کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات