۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۴۸۴۴۰
آیت الله طبرسی:

ایستادگی در برابر ظلم و استبداد شاخصه اصلی علمای شیعه است

نماینده ولی فقیه در مازندران، زیر بار ذلت و خواری نرفتن را از ویژگیهای بارز علمای شیعه در تاریخ دانست و گفت: علما و فقهای دینی همواره در برابر ظلم و استبداد ایستادند و از دین و ارزشهای اسلامی دفاع کردند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آیین رونمایی از کتاب مرحوم آیت‌الله حاج شیخ هادی روحانی به روایت اسناد ساواک که در سالن همایش‌های اهل‌بیت(ع) ساری برگزار شد با تقدیر از اقدامات اثرگذار مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات در جمع آوری و ساماندهی مدارک و اسناد مربوط به مبارزات یاران امام راحل در نهضت انقلاب اسلامی، گفت: این اقدام ارزشمند وزارت اطلاعات در خور تحسین است و این گونه کارها فرصت خوبی برای شناساندن چنین شخصیت های اثرگذار و انقلابی به نسل جوان امروز جامعه است.

وی به نقش اثرگذار و تعیین کننده مازندران در نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: علما و روحانیان این دیار ولایت مدار همراه با نهضت امام و انقلاب تا لحظه پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن استحکام انقلاب در صحنه حضور داشته و دارند.

امام جمعه ساری، زیر بار زور، ذلت و خواری نرفتن را از ویژگی های بارز علمای شیعه در تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: علما و فقهای دینی همواره در برابر ظلم و استبداد ایستادند و از دین و ارزش های اسلامی دفاع کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علما و بزرگان دین همواره مستقل بوده و زیر بار هیچ دولتی نرفته اند، تصریح کرد: امروز نیز روحانیت شیعه با صلابت و اقتدار در صحنه دفاع از دین و انقلاب حضور دارد.

وی با اشاره به این که روحانیت به قیمت امام راحل یگانه و یکپارچه شده است، خاطرنشان کرد: آغاز نهضت انقلاب و پیروزی آن به برکت حضور و پشتیبانی روحانیت با بصیرت و انقلابی بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اگر روحانیت در صحنه نباشد لایه های نفوذ دشمن کشور را فرا خواهد گرفت، تصریح کرد: حضور در صحنه و مستمر روحانیت ولایت مدار و بصیر مانع تحرک و توطئه افکنی دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی می شود.

امام جمعه ساری، نقش علما و روحانیت در روشنگری و بیداری مردم را بی بدیل و اثرگذار توصیف کرد و گفت: روحانیت در مسیر پیروزی نهضت انقلاب هر آنچه داشته به میدان آورده و هزینه های سنگینی را پرداخته است.

وی، ﻋﻈﻤﺖ اﻣﺮوز دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم را ﺑﻪ ﺑﺮﮐﺖ ﻧﻘﺶ آﻓﺮﯾﻨﯽ روﺣﺎﻧﯿﺖ داﻧﺴﺖ و ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: اﮔﺮ اﻣﺮوز ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ در دﻧﯿﺎ ﻣﻄﺮح ﺷﺪه ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺗﻼش ھﺎی روﺣﺎﻧﯿﺖ آﮔﺎه ﺑﻮده اﺳﺖ.

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ﻣﺎزﻧﺪران ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮاﯾﻦ ﮐﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ در ﻋﻠﻢ و ﻋﻤﻞ اﻟﮕﻮی ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: اﻣﺮوز روﺣﺎﻧﯿﺖ ﻣﺴﺆوﻟﯿﺖ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ را ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ و اﮔﺮ ﺑﻪ وظﺎﯾﻒ ﺧﻮد ﻋﻤﻞ ﮐﻨﺪ ﻣﺒﻠﻎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد.

آیت الله طبرسی با بیان این که امام خمینی(ره) در عصر حاضر اسلام ناب را در عرصه جهانی احیا کرد، ادامه داد: امروز اسلام ناب در دنیا از جایگاه و عظمت خاصی برخوردار است و این به برکت بزرگانی همچون امام راحل است.

وی با تأکید بر این که باید زمینه شناخت بیشتر نسل جوان با علما و فقهای دینی بیشتر فراهم شود، تصریح کرد: امروز سیره علمی و عملی بزرگان دینی بهترین الگو برای جوانان کشورمان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تکریم و تجلیل از علما را پاسداشت مقام فقه و فقاهت دانست و با بیان این که علما و فقهای دینی همواره سبب شکوفایی و بالندگی جامعه بوده و هستند، تصریح کرد: امروز باید سیره علمی و عملی بزرگان دینی را بیشتر در اختیار نسل جوان جامعه قرار دهیم.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مرحوم آیت الله روحانی همراه با امام راحل بودند، گفت: در 15 خرداد ماه سال 42 وقتی امام راحل دستگیر شدند آیت‌الله روحانی در مسائل انقلاب حضوری پررنگ داشت.

وی با بیان این که با سرپرستی مرحوم آیت‌الله روحانی جامعه روحانیت از سال 56 در مازندران تشکیل شد و در همه برنامه‌های انقلابی استان نقش موثری داشت، ادامه داد: آیت‌الله روحانی از قبل، بعد و حین انقلاب نقش موثری در رشد و هدایت مردم به سمت معنویت و مسیر جمهوری اسلامی داشت.

آیت الله طبرسی همچنین به نقش اثرگذار آیت‌الله روحانی در بازسازی سوسنگرد اشاره کرد و بیان کرد: بعد از دو سال یک‌هزار و 800 واحد مسکونی در سوسنگرد از طریق مازندرانی‌ها احداث شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به روحیه انقلابی مرحوم آیت الله روحانی در همراهی بلا اندیشه های امام راحل اشاره کرد و گفت: این عالم وارسته همه عمر خود را در جهت خدمت به انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری به کار گرفت.

وی، زندگی ساده و بی‌آلایش مرحوم روحانی را به نوعی الگو برای همه حوزویان دانست و افزود: مرحوم روحانی با توجه به اینکه در روستا زندگی می‌کرد درآمدش از منبر و کار کشاورزی تأمین می‌کرد و از سهم امام استفاده نمی‌کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود به تلاش گسترده دشمن برای تضعیف جایگاه ولایت و خدشه دار کردن آن اشاره کرد و گفت: امروز دفاع از جایگاه ولایت در برابر هجم تبلیغات دشمن در فضای رسانه ای یک رسالت مهم است و باید تلاش کنیم هویت دینی ما حفظ مانده و خدشه دار نشود./202/950/ب1

ارسال نظرات