۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۴۸۵۸۸

ارسال بروشورهای ضد اسلامی در نیوزیلند

بروشورهای ضد اسلامی، ساکنان شهر «وانگانی» در نیوزیلند را دچار نگرانی کرد.
بروشورهای ضد اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی ناشناس با ارسال بروشورهای ضد اسلامی در صندوق‌های پستی شهر «وانگانی» نیوزیلند باعث نگرانی ساکنان این شهر شد.

این بروشورها با عنوان «اسلامی شدن را متوقف کنید» شامل اسامی کسانی بود که عامل حوادث اسلام‌ستیزانه در نیوزیلند شده‌اند.

در  بخشی از این بروشور آمده است: مسلمانانی که وارد نیوزیلند شده‌اند، پناهجویانی هستند که قصد دارند قوانین، فرهنگ و عادات زندگی روزمره ما را تغییر دهند و با اصول اسلامی هماهنگ کنند.

همچنین این بروشور ادعا کرده است هدف اصلی مسلمانان کشتن تمام کسانی است که به خدای آنها اعتقاد ندارد.

نویسنده ادامه داده است: مؤسسات اسلامی نیوزیلند از سوی پول نفت عربستان پشتیبانی می‌شوند و به دولت محلی، هیئت مدیره مدارس، گروه‌های اجتماعی و دولت مرکزی فشار می‌آورند که به مسلمانان خدمات ویژه‌ای اعطا کرده و به آنها استقلال دهند که درخواست پذیرفتن سوابق اسلامی و اعمال و عقاید خشونت‌آمیز مسلمانان نمونه‌ای از این فشارها است.

به گزارش ایکنا، در پایان از ساکنان نیوزیلند خواسته شده است که با سیاست‌های مهاجرت مسلمانان مخالفت کنند.  

جونز هیل، یکی از ساکنان وانگانی گفت: عاملین این اقدام اسلام‌ستیزانه قصد دارند اطلاعات وارونه و نفرت علیه مسلمانان را انتشار دهند.

وی گفت: چنین رفتارهای نژادپرستانه جایی در نیوزیلند ندارد و ما چنین چیزی را تحمل نمی‌کنیم.

بر اساس نظر اکثریت، مسلمانان اولین بار در سال ۱۸۶۸ از چین و برای یافتن طلا به نیوزیلند آمدند و اولین بار در سرشماری سال ۱۸۷۴ آماری از مسلمانان ساکن این سرزمین پدیدار شد. موج بعدی ورود مسلمانان به این کشور در دهه ۱۹۱۰ اتفاق افتاد ولی جمعیت مسلمان این کشور از سال‌های ۱۹۵۰ به بعد شاهد رشد قابل توجه شده و مراکز اسلامی، مساجد و انجمن‌های اسلامی در شهرهای مختلف تأسیس شدند، که اولین انجمن تحت نام انجمن مسلمانان نیوزیلند (NZAMA) در سال ۱۹۵۰ در بزرگترین شهر کشور یعنی آوکلند ایجاد شد.

رفتار دولت با مسلمانان عموما خوب بوده و سعی در مدارای مذهبی در کشور و جذب مسلمانان مانند دیگر اقلیتها در ارکان کشور و برخورداری آنان از حقوق شهروندی مساوی می‌باشد./982/ب102/د

ارسال نظرات