۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۴۴۸۶۷۵

تشییع پیکر پنج شهید مدافع حرم در قم

حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید با حضور در حرم حضرت معصومه(س) بر پیکر پاک پنج شهید مدافع حرم نماز میت را اقامه کرد.
تشییع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تشییع پیکر پنج شهید مدافع حرم که سه تن آنان از گردان زینبیون و دو تن دیگر نیز از گردان فاطمیون بودند، عصر امروز در قم تشییع و تدفین شد.

در این مراسم که با حضور مسؤولان استان قم و خیل عظیم مردم شهید پرور قم، پاکستان و افغانستان برگزار شد، سید جواد هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و حجت الاسلام سیدحسن اکبری مسؤول نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) و سیدرضا فقیهی معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابی طالب حضور داشتند.

این مراسم باشکوه که از بیت حضرت امام خمینی(ره) شروع شد و به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داشت، با مداحی و مرثیه خوانی آقایان احمدی و شالبافان از مداحان اهل بیت(ع) همراه بود.

همچنین نماز بر پیکر پاک شهیدان مدافع حرم از سوی حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در حرم حضرت معصومه(س) اقامه شد.

حجت‌الاسلام عبدالناصر جلالیان فعال فرهنگی در عرصه دفاع مقدس در حاشیه این تشییع با بیان اینکه الگوی عاشورا الگوی شهدا بود گفت: فرزندان دفاع مقدس و مدافع حرم به نحو احسنت از عاشورا الگو برداری کردند.

این فعال عرصه دفاع مقدس در ادامه افزود: اگر یه عده در کربلا امام را تنها گذاشته ولی فرزندان انقلاب با الگو برداری از واقعه کربلا به گونه ای ایستادگی کردند که امام ما احساس غربت نکند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم مردانه از حرم اهلبیت(ع) دفاع کردند و مزدشان چیزی جز شهادت که بالاترین جایگاه است نبود.

حجت الاسلام جلالیان گفت: باید با باشکوه برگزار کردن مراسم تشییع این شهدا از غربت شهدای مدافع حرم بکاهیم./978/پ202/ی

ارسال نظرات