۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۴۸۷۳۵
آیت الله حسینی بوشهری:

امام محمد باقر پایه های مبارزه با فرقه های انحرافی را بنا کرد

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه هویت بخشی به فرهنگ ناب محمدی و مبارزه علمی و روشمند با فرقه های انحرافی از سوی امام محمد باقر(ع) انجام شد، گفت: بنی امیه با هدف کمرنگ کردن نقش شیعه و اهل بیت(ع) در جامعه، به ترویج فرقه های انحرافی روی آورده بود اما امام محمد باقر(ع) به واسطه برخورداری از علم الهی خود در جهت مقابله با این فرقه های انحرافی گام برداشت.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم امروز در مسجد امام محمدباقر(ع) بندرعباس با اشاره به فضائل و مناقب امام محمد باقر(ع) و با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) شکافنده علم بود، گفت: در دوران زندگی پربرکت آن حضرت علوم اسلامی و حتی غیر اسلامی به رشد و شکوفایی بسیار خوبی رسید.

وی افزود: امام محمد باقر(ع) بستر تأسیس یک مرکز علمی اسلامی را در دوران امامت خویش پی ریزی کرد که در دوران امامت امام جعفر صادق(ع) به نتیجه کامل رسید.

عضو جامعه مدرسین نشر معارف دین به ویژه فقه و احکام اسلامی، برطرف کردن مشکلات علمی و تعلیم و تربیت شاگردانی فاضل را از جمله برکات دروان امامت امام محمدباقر (ع) عنوان کرد و بیان داشت: هویت بخشی به فرهنگ ناب محمدی و مبارزه علمی و روشمند با فرقه های انحرافی از سوی امام محمد باقر(ع) انجام شد که این اقدام مهم موجب صیانت از گنجینه معارف اسلامی و گسترش علوم اسلامی شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بنی امیه با هدف کمرنگ کردن نقش شیعه و اهل بیت(ع) در جامعه، به ترویج فرقه های انحرافی روی آورده بود، گفت: امام محمد باقر(ع) به واسطه برخورداری از علم الهی خود در جهت مقابله با این فرقه های انحرافی گام برداشت.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به فضل و دانش امام باقر(ع)، تصریح کرد: این امام همام، به علم و دانش و فضيلت و تقوا معروف بود و پيوسته مرجع حل مشكلات علمى مسلمانان به شمار می رفت.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: حضرت امام محمد باقر(ع) طی مدت امامت خود، در همان شرایط نامساعد، به نشر و گسترش حقایق و معارف الهی و جنبش علمی دامنه داری به وجود آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر هجرت از گناه، بیان کرد: توحید و خداباوری دو اصل مهم است که جوانان باید از آن الگو بگیرند و مباحث مهمی همچون تسلیم در مقابل فرمان حق و تقوا را بیش از پیش اهتمام ورزند.

امام جمعه قم با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) دائم الذکر بود، گفت: به فرموده امام جعفرصادق(ع)، این امام همام لحطه ای از یاد خدا غافل نبود و این خصلت امام محمد باقر(ع) باید الگوی رفتاری همه مسلمانان قرار گیرد و در همه حال به یاد خدا باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگیهای علمی امام محمدباقر(ع)، بیان داشت: این بزرگوار شاگردانی همچون جابر بن یزید جعفی را تربیت کرد./851/202/ب2

ارسال نظرات