۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۴۸۷۴۳

سرپوش بر گناه «صد عن سبیل الله» با پخش فارسی مناسک حج

رژیم سعودی که با کارشکنی و ارتكاب گناه «صد عن سبیل الله»، مانع از حضور زائران ایرانی در مناسک حج امسال شد، در اقدامی تبلیغاتی و با هدف بهبود چهره خبیث خود در میان افکار عمومی، مناسک حج را برای دومین سال به زبان فارسی پوشش می‌دهد.
بیت الله، مسجد الحرام، کعبه

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم سعودی سال گذشته و همزمان با موسم حج ۱۴۳۶ هجری قمری، یک شبکه ماهواره‌ای و یک کانال رادیویی فارسی‌زبان برای پوشش آخرین اخبار و تحولات حج به زبان فارسی راه‌اندازی کرد و امسال نیز قرار است که این شبکه و برای دومین سال متوالی مناسک حج را به زبان فارسی پوشش دهد.

در حقیقت، اگرچه وزارت فرهنگ و رسانه عربستان سال گذشته اعلام کرد که هدف از راه‌‌اندازی این شبکه رادیویی و تلویزیونی فارسی‌زبان، پوشش آخرین تحولات مناسک حج و نیز فعالیت‌های زائران بیت‌الله الحرام در مکه مکرمه، مشاعر مقدسه و مدینه منوره و رساندن پیام جاودانی حج و ارزش‌های والای اسلام است، اما رژیم سعودی از طریق این اقدام تنها به دنبال نفوذ در میان افکار عمومی فارسی‌زبانان و سرپوش‌ گذاشتن بر جنایات این رژیم در کشتار بی‌گناه مردم یمن، ممانعت از حضور زائران ایرانی و یمنی در مناسک حج و حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی است.

از دیگر اهدافی که رژیم سعودی از طریق این شبکه ماهواره‌ای به دنبال تحقق آن است، سوءاستفاده از ابزار رسانه برای بهبود چهره خبیث خود را در میان افکار عمومی فارسی‌زبانان و سرپوش‌ گذاشتن بر بی‌کفایتی و بی‌درایتی خود در مدیریت مناسک حج است.

مدیریت ضعیف عربستان در برگزاری این فریضه عظیم اسلامی سال گذشته به اوج خود رسید و جان‌باختن مظلومانه بیش از ۷ هزار حاجی در فاجعه منا و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام دلیلی واضح و آشکار بر بی‌کفایتی آل‌سعود است.

به گزارش ایکنا، مقامات سعودی همچنین، در فضای تبلیغاتی پیوسته تلاش می‌کنند که خود را خادم حرمین شریفین و خادم حجاج معرفی کنند، اما در حقیقت امروز درآمدی که از سفر سالانه حجاج به سرزمین وحی حاصل می‌شود، از سوی شاهزادگان بی‌لیاقت سعودی صرف کشتار مردم بی‌گناه یمن، عراق و سوریه می‌شود.

امروز همچنین، ندای مدیریت مشترک حج از سوی کشورهای اسلامی و تشکیل هیاتی مشترک در این زمینه بیش از هر زمان دیگری از اقصی نقاط جهان اسلام به‌گوش می‌رسد، اگرچه متأسفانه تحقق این امر به دلیل وابستگی سازمان همکاری اسلامی به عربستان و ریاست یک سعودی بر آن کمی مشکل است، اما همین نداها خود دلیلی بر اذعان علمای اسلام به بی‌کفایتی رژیم سعودی در مدیریت حج است.

شبکه رادیویی و تلوزیزیونی «حج» که سال گذشته راه‌اندازی شد، امسال نیز همزمان با آغاز مناسک حج ۱۴۳۷، پخش آن برای دومین سال در روز هشتم ذی‌الحجه(۲۰ شهریورماه) آغاز می‌شود، این در حالی است که امسال در پی «صد عن سبیل الله» مسؤولان سعودی، زائران ایرانی از مناسک حج محروم هستند.

این شبکه ماهواره‌ای بر روی ماهواره‌های «نایل ست، یاه ست، هات برد، عرب ست» پخش می‌شود و کانال رادیویی آن بر روی موج «اف ام» فرکانس‌های ۹۴/۵ و ۱۰۶/۵ مگاهرتز در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه قابل دسترسی خواهد بود./847/ب102/د

ارسال نظرات