۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۴۸۸۰۹
آیت‎الله طباطبایی‎نژاد:

ضعف بنیه نظامی کشور آرزوی آمریکا است/ متأسفانه برخی از بزرگان انقلاب حرف های نسنجیده می زنند

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد با انتقاد از سخنان برخی از بزرگان انقلاب درباره صنایع نظامی، گفت: آیا شما که این تحلیل‎ها را ارائه می‎دهید و می‎گویید بودجه نظامی باید صرف اقتصاد شود، می‎خواهید در برابر دشمن به خاک بیفتید؟ چطور عقل انسان این را قبول می‎کند؟ ژاپن و آلمان به طور کل در اختیار آمریکا هستند چطور برخی از بزرگان انقلاب این حرف‎های بی‎ربط را می‎زنند.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سیدیوسف طباطبایینژاد در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) و با اشاره به این که ایشان راههای بسیاری را برای ما روشن کردند، به بیان حدیثی از این امام پرداخت و گفت: امام باقر(ع) میفرمایند شیعیان ما را در سه جایگاه امتحان کنید، در هنگام اوقات نماز و محافظتشان بر نمازها، دوم آنان را امتحان کنید و ببینید که اسرار جامعه اسلامی را آیا فاش میکنند یا نه و دیگر این که در مواسات کردن با برداران مؤمنشان آنان را بسنجید.

وی با تسلیت درگذشت عالم ربانی آیتالله طالقانی، اولین امام جمعه نظام اسلامی و همچنین با بزرگداشت یاد و خاطره آیتالله خزعلی، مفسر قرآن کریم، سالگرد شهادت دومین شهید محراب، شیهد آیتالله مدنی را گرامی داشت.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: خداوند لعنت کند منافقان را که افرادی همچون آیتالله مدنی را به شهادت رساندند و همچنین خداوند لعنت کند افرادی را که منافقان را از لیست ترور بیرون آوردند و برایشان جشن گرفتند و آنان را در راه جنایت تشویق میکنند، منافقان قریب به 17 هزار نفر از مردم ایران اعم از بزرگان و خواص و اقشار مختلف جامعه را به شهادت رساندند، اما همین کسانی که منافقان را از لیست تروریستها بیرون آوردند، سپاه و سپاه قدس را که در جهت تقویت بنیه دفاعی کشور فعالیت میکنند، تروریست میخوانند.

وی با اظهار تأسف از نظر و دیدگاه برخی از بزرگان انقلاب درباره اهمیت تقویت بنیه دفاعی کشور به نقد این دیدگاه پرداخت و گفت: برخی پیش از این رکن انقلاب و تحلیلگر انقلاب بودند اما در آرا و نظریاتشان عقبگرد کردهاند که حتی یک جوان معمولی در کشور میفهمد این فکر اشتباه است، این دیدگاه میگوید دلیل این که ژاپن و کشورهایی از آن دست از نظر اقتصادی رشد کرده این است که این گونه کشورها بودجه خود را صرف تقویت توان نظامی نکردهاند بلکه به دنبال تقویت اقتصاد بودند و ما هم باید به همین سمت برویم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: متأسفانه این تحلیلها را کسانی میدهند که خود تفسیر قرآن نوشتهاند، مگر در مقابل آیه قرآن هم میشود تحلیل دیگری داشت؟ صریح آیه قرآن میفرماید «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم»، یعنی شما باید در برابر دشمن، توان نظامی خود را تقویت کنید تا در دل آنان رعب و وحشت ایجاد شود، مگر در مقابل قرآن میشود تحلیل دیگری هم داشت، باید در این راه خرج بکنیم و در ادامه قرآن میفرماید این هدر دادن پول نیست، بلکه هر چه شما در راه خداوند خرج کنید خداوند آن را به شما بازمیگرداند.

وی ابراز کرد: دلیل این که ژاپن الان از نظر اقتصادی پیشرفت کرده این است که آنان مدیریت صحیح داشتهاند، روند کار آنان این است که اگر کسی بخواهد پولش را در بانک بگذارد هنگام پس گرفتن پول، مبلغی از او میستانند به این عنوان که امانتی را برای او نگاه داشتهاند و به همین دلیل کسی پول در بانک نمیگذارد و سرمایهها صرف تولید میشود، متأسفانه این دولت نتوانست از نظر اقتصادی کاری صورت دهد، یک بار گفتند به دلیل تحریمها این گونه شد و یک بار گفتند به دلیل ارزان شدن نفت است.

آیتالله طباطبایینژاد با اشاره به این که من پیش از این هم معتقد به قرضالحسنه و نه بانکداری به شکل امروزی بودم، اظهار کرد: دولتهای مختلف نتوانستند این روند حرکت سرمایههای مردم به سمت بانکها را متوقف کنند، تدبیرش را نداشتند، غیر از این که از نظر سیاسی و دیپلماتیک کشورهایی نظیر ژاپن و آلمان مانند موش در برابر آمریکا هستند، آنان سلاحی ندارند که بخواهند کاری بکنند، یک جور می شود گفت در آلمان و ژاپن کاپیتولاسیون برقرار است.

نماینده ولیفقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: آیا شما که این تحلیلها را ارائه میدهید و میگویید بودجه نظامی باید صرف اقتصاد شود میخواهید در برابر دشمن به خاک بیفتید؟ چطور عقل انسان این را قبول میکند؟ ژاپن و آلمان به طور کل در اختیار آمریکا هستند چطور برخی از بزرگان انقلاب این حرفهای بیربط را میزنند، آمریکا به ژاپن گفت ایران را تحریم کنید، تحریم کردند به دلیل وابستگیشان به آمریکا این سخن را گوش کردند.

وی بیان کرد: اگر بودجه نظامی کشور را نسبت به سایر کشورها بررسی کنیم، بودجه نظامیمان کمتر از کشورهای دارای صنعت اتمی است، رشد صنعت دفاعی ما مرهون تلاشهای ایثارگرانه و مخلصانه متخصصان دفاعی است، آمریکا الان میلیاردها سلاح جنگی برای سوریه میفرستد، ما اگر قدرت نظامی نداشتیم باید با داعش در وسط ایران میجنگیدیم، ضعف صنعت دفاعی ما آرزوی آمریکا است، ماها تربیتشده امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هستیم و این گونه حرفهای نامربوط را نمیپذیریم./914/201/ب2

ارسال نظرات