۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۴۹۳۵۵

انتقاد نماینده پارلمان صهیونیستی از لیبرمن به دلیل حمایت از جبهه‌النصره

یکی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی، از وزیر امور نظامیِ این رژیم به دلیل حمایت از تروریست‌های گروه موسوم به جبهه‌النصره، وابسته به القاعده، در سوریه انتقاد کرد.
بنیامین نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، اکرم حسون، یکی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (22 شهریور) آویگدور لیبرمن، سیاست‌مدار افراطی و وزیر امور نظامیِ رژیم صهیونیستی را به حمایت از تروریست‎های گروه جبهه‌النصره در سوریه که نام خود را به فتح‌الشام تغییر داده‌اند، متهم کرد.

به گفتۀ حسون، لیبرمن از تروریست‌های گروه النصره در بخش سوریِ بلندی‌های جولان حمایت می‌کند.

روز شنبه، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای چندمین بار، مواضع توپخانه‌ای ارتش سوریه را در بلندی‌های جولان بمباران کرد. رژیم صهیونیستی مدعی است که این حملات در واکنش به حملاتِ خمپاره‌‌ای صورت می‌گیرد که ارتش سوریه علیه معارضان اجرا می‌کند.

روزنامۀ رژیم صهیونیستییِ هاآرتص، به نقل از اکرم حسون نوشت: «این استراتژی جدید که لیبرمن از زمان به قدرت رسیدن خود، مدیریت آن را برعهده گرفته است، موجب تقویت جبهه‌النصره شده است.»

به گفتۀ این نمایندۀ کِنِسِت، حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه مواضع دمشق در جولان، به تروریست‌های گروه موسوم به جبهه‌النصره برای پیشروی به سوی روستای خضر که ساکنان آن اقلیت‌‎های دروزی هستند، کمک کرد.

حسون به نقل از مقامات محلیِ روستای خضر گفت: «جبهه‌النصره با حمایت بی‌سابقه‎ای از سوی رژیم صهیونیستی در حال فعالیت است. چون مبارزانِ این سازمان [تروریستی] در حال پیشروی در همان مناطقی هستند که نیروهای رژیم صهیونیستیی پیشتر اقدام به بمباران مواضع سوریه کرده‎اند و این سازمان کنترل  این مواضع را به دست می‎گیرد. این‌ موضوع علاوه بر کمک‎های لجستیکی و پزشکی است که این گروه از رژیم صهیونیستی دریافت می‌کند.»

به گزارش پرس تی وی، لیبرمن پیشتر در ماه ژوئن (خرداد/تیر) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به حفاظت از مردم دروزی در برابر آن‌چه «آزار گروه‌های تروریستیِ فعال در سوریه» نامید، متهعد است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز 29 فروردین برای نخستین بار جلسه کابینه‌اش را در بلندی‌های جولان برگزار و اعلام کرد از این مناطق عقب نشینی نمی‌کند. رژیم تل آویو پس از جنگ شش روزه‌ در سال 1967 این قسمت از خاک سوریه را تصرف و در سال 1981 آن را ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کرده است. تل آویو همچنین تاکنون چندین شهرک صهیونیستی در این منطقه اشغالی احداث کرده است.

اواخر تیر ماه سال جاری بشار الجعفری، نمایندۀ سوریه در سازمان ملل متحد، از تداوم حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره انتقاد و اعلام کرد رژیم صهیونیستی شهروندان سوری را به اجبار بازداشت می‌کند و منابع طبیعی منطقه جولان سوریه را به سرقت می‌برد.

دولت دمشق بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون چندین‌بار محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت رژیم صهیونیستی را در دست گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی خود در اسفند 1394 از درمان دست‌کم 2 هزار نفر از تروریست‌های مجروح سوری در سرزمین‌های اشغالی خبر داد. بهاء علیان، معاون فرمانده لشکر جولان ارتش رژیم صهیونیستی، با پناهنده خواندن این افراد، مدعی شد: «رژیم صهیونیستی بعد از اطمینان یافتن از هویت این افراد براساس وظیفه انسانی به معالجه آنان می‌پردازد.»

نشریه دیلی میل در تاریخ 17 آذر 1394 ویدئویی منتشر کرد که نظامیان رژیم صهیونیستیی را در حال مداوای یک تروریست تکفیری در بلندی‌های جولان نشان می‌داد./982/ب102/د

ارسال نظرات