۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۴۹۴۹۹
نایب رییس مجلس:

اصولگراتر از افرادی هستم که خود را اصول‌گرا می دانند

نایب رییس مجلس با بيان اين‌كه به هیچ جناح، گروه و حزب سیاسی وابسته نیستم، گفت: صدها بار گفته ام نه چپ هستم نه راست؛ اصلاحات را با تمام وجود قبول دارم، ولى اصولگراتر از افرادی هستم که خود را اصول‌گرا می دانند.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار خاقانی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اگر بتوانیم اطلاعات صحیح در دست داشته باشیم، دیگر با مشکلات مختلف رو به رو نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر مبدأ پول های دریافتی افراد مشخص باشد، دیگر رشوه‌خواری، فرار از مالیات، قاچاق و رانت های مختلفی در کار نخواهد بود، کاملا واضح است که اگر دریافتی و میزان حقوق افراد معلوم باشد؛ دیگر شاهد پول‌شویی و دریافت پول های فاسد در برخی نهادها و ارگان ها نخواهیم بود.
پزشکیان با تأکید بر این‌که با شایعه و هیاهو نمی شود جامعه را اداره کرد، تصریح کرد: اگر بعد از سه دهه از گذشت پیروزی انقلاب نتوانسته ایم برخی مشکلات جامعه را برطرف کنیم، به آن دلیل است که در مسائل مختلف به کارشناس خودش رجوع نکرده ایم.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان این‌که مدیریت در کشور بر اساس علم، داده و اطلاعات نیست، گفت: اگر اطلاعات صحیح نباشد، برخی پول های کلان با ساده‌ترین روش های ممکن کسب خواهند کرد و افراد با آشنابازی و رابطه با نهادهای مختلف امور غیرقانونی خود را پیش خواهند برد.
نائب رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری درخصوص حاشیه‌های اخیر سخنانش در رابطه با FATF افزود: نحوه انعقاد یکی قرارداد بین‌المللی را باید از اهلش پرسید، بنده کارشناس این امر نیستم، به یقین صلاح ممکلت از سوی شورای امنیت ملی کشور مورد ملاحضه است.
وی با بیان این‌که بنده جراح قلب هستم و نمی توانم درخصوص درستی و غلط بودن این قرارداد FATF نظر بدهم، تصریح کرد: بنده آموخته ام که متخصص هر رشته باید در مورد آن رشته نظر بدهد، اگر این فرهنگ در جامعه رایج باشد، غیرممکن بود که صنعت کشور به این وضعیت امروز مبتلا شود.
پزشکیان افزود: علت اینکه با مشکلات عدیده در عرصه های مختلف روبه‌رو هستیم، این است که علمی و کارشناسی عمل نکرده‌ایم، معتقدم فردی که کارشناس امر نیست نباید اظهارنظر کند و رسانه‌ها نیز نباید به سراغ چنین افرادی بروند.
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که اعتقاد راسخ به فرمایش امام راحل که فرمودند؛ «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» دارم، گفت: جسارت این‌که بگوییم؛ "نمی دانم" را نداریم، قرار نیست هر کس در هر مورد اظهار نظر کند، چون کارشناسانه و عالمانه به مسائل نگاه نکرده‌ایم، زمینه بروز مشکلات را فراهم کرده ایم.

پزشکیان با اشاره به مسأله قرارداد FATF اظهار داشت: در تمامی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا، مبدا و مقصد تمامی پول ها مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم باید خودمان را با اصول و سیاست های حقوق بین الملل وفق دهیم وگرنه سایر کشورها در عرصه بین الملل حاضر به همکاری و تعامل با ما نخواهند بود. اگر این موضوع، تصمیم غلطی است باید شورای عالی امنیت ملی بررسی و نظرش را ارائه دهد وگرنه این موضوع، مصوب مجلس است و بر اساس همین امر، به دولت اجازه اجرای آن داده شده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به انتقاداتی که از برجام صورت می گیرد، تصریح کرد: باید منتقدین برجام به این سؤال پاسخ دهند که اگر برجام نبود چه اتفاقی بر سر این کشور می افتاد؟ اگر رهبری، اجازه اجرای برجام را نمی دادند و این موضوع را تایید نمی کردند؛ هیچ قدرتی جرات مذاکره و اجرای برجام را نداشت.
وی افزود: آنان که سند برجام را ذلت بار ترین سند در تاریخ جمهوری اسلامی ایران می دانند؛ به شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی، توهین کرده و بی اعتنا هستند؛ تا زمانى كه به دنبال چنين كارهايى باشيم نمى توانيم مشكلات را رفع كنيم. منتقدين بگويند اگر برجام نبود، چه مى شد؟ تحريم ايران توسط آمريكا تازگى ندارد و كشور از زمان پيروزى انقلاب، در تحريم است.
پزشکیان ادامه داد: به جرات مى گويم، برجام نفس ايران را باز كرد، در سال هاى گذشته، حتى يك كشتى ايرانى نمى توانست در بنادر كشورهاى ديگر لنگر بيندازد و همچنين كشتى كشورهاى ديگر نيز نمى توانستند در بنادر ما لنگر بيندازند، عربستان، گاز ايران را روزانه مى برد. عراق، با استفاده از ميادين مشترك، گاز ما را مي برد. چرا همين منتقدين به چنين مسائلي پرداخت نمى كنند؟
نائب رییس مجلس شورای اسلامی در بخشى از سخنان خود با بيان اين‌كه به هیچ جناح، گروه و حزب سیاسی وابسته نیستم، گفت: صدها بار گفته ام نه چپ هستم نه راست؛ اصلاحات را با تمام وجود قبول دارم، ولى اصولگراتر از افرادی هستم که خود را اصول‌گرا می دانند.
نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراى اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر برخورد نظام با مفسدان اقتصادی و حوادث اخیر شورای شهر و شهرداری تبریز، گفت: بنده از نوع برخورد با متهمان شوراى شهر تبريز رضایت نداشته و ندارم، بايد با اين افراد، قانونمند رفتار مى شد، ابتدا باید اطلاعات مورد نياز را جمع مى كردند و پس از اثبات جرم، متناسب با قوانين برخورد مى كردند.
/935/پ202/ج1

 

ارسال نظرات