۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۴۹۶۳۶
آیت الله مظاهری:

دعانویسها و ساحران مصداق انسانهای شرور هستند

رییس حوزه علمیه اصفهان در ادامه تفسیر سوره فلق به معرفی افراد شرور پرداخت و گفت: یکی از مصادیق موجودات شرور ساحرها و دعا نویسها هستند، این متقلبانی که افزون بر گرفتن پولهای گزاف از مردم، جنایاتی را هم مرتکب می شوند.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) جی برگزار می شود، گفت: جمهوری اسلامی از ارتباطهای نامشروع جنسی ضربه خورده است.

وی در ادامه تفسیر سوره فلق افزود: همان طور که قبلاً اشاره کردم انسان با خواندن این سوره از شرّ چهار چیز مهم و حیاتی به خداوند پناه می برد چهار چیزی که در زندگی انسان اثرهای بسیار بدی دارد و اگر کسی گرفتار آن شد، به سختی می تواند نجات پیدا کند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: یکی از چیزهایی که انسان با خواندن این سوره از شرّ آن به خداوند پناه می برد، مخلوقات شر است و یکی از مصادیق مخلوقات شر، همین میکروبهایی است که در هر لحظه از شبانه روز با آن سر و کار داریم، به خاطر وجود چنین مخلوقات شرّی خداوند گلبولهای سفید را به عنوان گارد نگهبان بدن آفریده است، ولی از همه میکروبها بدتر یک انسان شر است، چرا که یک زن یا یک مرد شرور می تواند جامعه ای را به هم بریزد.

رییس حوزه علمیه اصفهان به شرارتهای صهیونیست، آل سعود و داعش اشاره کرد و ابراز داشت: این داعشیها، این صهیونیستها، این سعودی های ملعون که از همان ابتدایی که روی کار آمدند با تخریب قبور ائمه بقیع شرارت خود را نشان دادند، مصادیق بارز انسانهای شرور هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به مفاسدی که از رابطه مرد و زن نامحرم ایجاد می شود، اظهار کرد: ما باید از شرّ غریزه جنسی وقتی تحریک می شود به خداوند پناه ببریم، برخی می گویند از 100 نفر فرد مجرد، 80 نفر با جنس مخالفشان ارتباط دارند، واقعاً چه جنایتهایی از این ارتباطهای نامشروع در این جمهوری اسلامی مقدس به وقوع می پیوندد.

وی در ادامه معرفی افراد شرور، افزود: یکی از مصادیق موجودات شرور این ساحرها، این دعا نویسها هستند، این متقلبانی که افزون بر گرفتن پولهای گزاف از مردم، جنایاتی را هم مرتکب می شوند.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه به خلقت متفاوت مرد و زن اشاره کرد و گفت: پروردگار عالم به واسطه خلقت زن و مرد تداوم نسل بشر را تضمین کرده ولی ارتباط آنها را در محدوده ازدواج قرار داده و برای این که مردان زیر بار ازدواج بروند، جاذبه عجیبی در وجود زنان گذاشته است.  

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به داستان خلقت حضرت آدم(ع) و حضرت حوا(س) ادامه داد: زمانی که خداوند حضرت حوا(س) را خلق کرد، حضرت آدم(ع) به خداوند عرضه داشت، این چیست که من این قدر به او تمایل دارم، خداوند در پاسخ او فرمود، او را برای تو آفریدم ولی باید او را از من خواستگاری کنی، سپس حضرت آدم(ع) از حضرت حوا(س) خواستگاری کرد و ایشان با یکدیگر ازدواج کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه به برتری اصلی مرد بر زن و زن بر مرد اشاره کرد و افزود: از نظر قوه عقل مرد بر زن برتری دارد و از نظر جاذبه زن بر مرد برتری دارد، این دو مکمل یکدیگر هستند و هر کدام نباشد زندگی زن و مرد به هم می ریزد.

وی اظهار کرد: در زمان انعقاد نطفه سلول جنسی مرد و سلول جنسی زن با هم آمیخته شده و به یک سلول تبدیل می شوند، در زندگی مشترک مرد به واسطه تعقل بر زن حکومت می کند و زن به واسطه جاذبه بر مرد حکومت می کند.

حضرت آیت الله مظاهری بسیاری از آسیبهای اجتماعی را به خاطر عرضه شدن زنان به افرادی غیر از شوهرشان ربط داد و ابراز کرد: اگر جاذبه زن برای کسی غیر از شوهرش نمایان شد، نتیجه اش می شود این بی حجابیها، این لختی گریها، این بی غیرتیها، که انصافاً مصیبتی بالاتر از اینها نیست.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: متأسفانه طبق آمارهای داده شده از هر 5 ازدواج یکی به طلاق کشیده می شود، این جاذبه ای که در وجود زن است بسیار خوب است ولی زمانی که مختص شوهر خودش باشد./201/867/ب1

ارسال نظرات