۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۴۹۶۴۰
در آستانه گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی؛

14 اثر مرتبط با شعر و شخصیت استاد شهریار منتشر شد

شهردار تبریز از چاپ 14 جلد از آثار منتشر نشده مرتبط با شعر و شخصیت استاد شهریار خبر داد.
شهریار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صادق نجفی، شهردار تبریز امروز در جمع خبرنگاران از چاپ 14 جلد از آثار منتشر نشده مرتبط با شعر و شخصیت استاد شهریار خبر داد و اظهار داشت: این مجموعه ارزنده در بخش های مختلف شعر، پژوهش، ترجمه، مکاتبات و مقالات مرتبط با استاد شهریار، همزمان با بزرگداشت ایشان ارائه می شود.


وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه بیست و هشتمین سالگرد درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب در تبریز، گفت: برنامه های پیش بینی شده در راستای تبیین شعر و اندیشه استاد شهریار طراحی شده و با مشارکت حوزه هنری و دانشگاه تبریز اجرا می شود.


نجفیخاطرنشان کرد: شهرداری تبریز برای دومین سال پیاپی، برنامه های متنوعی را با مد نظر قرار دادن جایگاه فراملی استاد شهریار و تاثیر شگفت ایشان بر شعر و ادب فارسی تدارک دیده است.


وی با اشاره به اینکه این برنامه ها در بخش های مختلف فرهنگی، پژوهشی و ادبی با حضور چهره های برجسته ادبی برگزار می شود، رونمایی از قرآن کتابت شده توسط استاد شهریار را از مهم ترین بخش های برنامه امسال عنوان کرد و گفت: قرآن یاد شده از س.ی استاد شهریار کتابت شده و شامل یک جزء از کلام الله مجید است.


شهردار تبریز ادامه داد: انتشار مکاتبات استاد شهریار و پاسخ های ایشان به شخصیت های مختلف فرهنگی، اثر ارزشمندی است که محتوای آن از مشی انقلابی و اعتقادی ایشان حکایت دارد.


وی با تاکید بر شخصیت جهانی استاد شهریار یادآور شد: اعطای نشان علمی و جایزه ادبی استاد شهریار به پژوهش های برگزیده از کشورهای جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان، ترکیه و تاجیکستان از برنامه های بزرگداشت درگذشت استاد شهریار می باشد.


گفتنی است، ویژه برنامه بیست و هشتمین سالگرد درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب، 27 شهریور در سالن اجتماعات دانشکده برق دانشگاه تبریز و بخش شعرخوانی در خانه موزه قاجار برگزار می شود./935/پ202/ق

ارسال نظرات