۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۴۹۸۰۲
حجت الاسلام عبادی:

دولت به صورت شفاف متن قراردادهای نفتی و FATF را منتشر کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که کسانی از شفافیت فرار می کنند که ریگی در کفش دارند، گفت: ما نگران هستیم که چرا از سوی دولت شفافیت صورت نمی گیرد، دولت از چه نگران است که مسائل را شفاف بیان نمی کند.
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تصمیم دولت برای پیوستن ایران به معاهده FATF گفت: این معاهده ابعاد گوناگونی دارد که حتما شورای عالی امنیت ملی باید نظر خود را نسبت به آن اعلام کند چون ابعاد امنیتی برای این موضوع مطرح است.

وی افزود: یکی از محورهای این معاهده این است که به تروریسم کمک نشود، حال مشخص نیست که کشورهای عضو چه مفهومی از تروریسم در نظر دارند، نظام سلطه و غرب هر جریانی که با منافع آنان همخوانی نداشته باشد را تروریسم اعلام می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که هر جریانی که استکبار را کمک و یاری کند تروریسم نمی دانند، اظهار داشت: این در حالی است که اگر بدترین جنایت ها را انجام داده باشند بازهم تروریسم محسوب نمی شوند، با وجود آنچه داعش در کشورهای اسلامی و منافقین در ایران انجام دادند اما آمریکا از آنان حمایت می کند و خود را متصدی جان آن ها می داند.

وی ادامه داد: وقتی مفهوم تروریسم به این صورت بیان می شود پیوستن به چنین قراردادی با وجود کشورهایی که معنای درستی از تروریسم ندارند جای نگرانی باقی می گذارد، باید مراقب بود تا خود این قرارداد زمینه برای تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی نباشد.

حجت الاسلام عبادی با بیان این که نباید دچار خود تحریمی شویم، ابراز داشت: ممکن است از دیدگاه آن ها سپاه و ارتش که امنیت کشور را تأمین می کند و وزارت اطلاعات که متصدی امنیت کشور است، این ها سازمان هایی باشند که گردش مالی برای آن ها ممنوع باشد، این در حالی است که این نهادها دفاع از کشور را برعهده دارند.

وی عنوان کرد: ابعاد ابهام آلود بسیاری از این قرارداد وجود دارد که باید دقت لازم درباره آن صورت گیرد و شفاف سازی انجام شود، دولت متن کامل تعهداتی که انجام داده را باید اعلام کند تا مردم نیز در جریان باشند، مردم محرم هستند و باید ببیند و بشنوند.

نماینده مردم بیرجند در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین قراردادهای نفتی به صورت شفاف باید منتشر شود، من نمی دانم به چه دلیل قراردادهای نفتی باید محرمانه باشد، این درحالی است که طرف های غربی از آن خبر دارند و توتال از مردم ما محرم تر شده است!

وی اضافه کرد: قراردادها بایدبه صورت شفاف اعلام شوند و مردم ما نیز مردم فهیم و شریفی هستند، اگر متن ها عرضه شود و سخنان منتقدان اشتباه باشد خودش بهترین دفاع از دولت است؛ اگر دولت واقعا راست می گویند که این موارد مشکلی ندارد آن ها را باید به صورت شفاف با مردم در میان بگذارد.

حجت الاسلام عبادی با بیان این که با عرضه متن ها منتقدان دلسوز هم خیال شان جمع می شود، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که مردم نامحرم حساب می شوند، حتی در زمینه قراردادهای نفتی نمایندگان اطلاع ندارند که جزئیات ماجرا چیست که قرار است به عنوان الگو برای سال های سال مطرح شود.

وی افزود: متأسفانه شفاف سازی صورت نمی گیرد و به آسانی از کنار آن رد می شوند، حضرت علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر می فرمایند که عذر و مشکلات خود را با مردم در میان بگذار؛ دولت باید همه مسائل را جز مواردی که مربوط به امنیت ملی می شود و دشمن نباید آن ها را بدانند باید با شفافیت کامل با مردم مطرح کند تا مسائل روشن شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که کسانی از شفافیت فرار می کنند که ریگی در کفش دارند، اظهار داشت: ما نگران هستیم که چرا از سوی دولت شفافیت صورت نمی گیرد، دولت از چه نگران است که مسائل را شفاف بیان نمی کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
ریگی در کفش دارند و این کار را نخواهند کرد
0
0