۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۴۵۰۳۲۲
تحلیلگر مسائل سیاسی:

زیربنای مقاومت، ولایت است

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمنان محور مقاومت را هدف گرفته اند، گفت: زیربنای مقاومت ولایت امام علی(ع) است و در این باره شناساندن ولایت به عنوان اصلی ترین عنصر مکتب تشیع برای جهانیان وظیفه مهم اصحاب رسانه است.
هانی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل در نشست خبری چهارمین همایش بین المللی ولایت که شامگاه گذشته در سالن اجتماعات دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری همایش بین المللی ولایت، گفت: خوزستان به عنوان سیبل حملات مخالفان و معاندان اهل بیت(ع) شناخته می شود و برگزاری کنفرانس مزبور تقابلی با جریان های مخالف پیروان اهل بیت(ع) و الگویی برای همه شیعیان جهان محسوب خواهد شد.

تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل خاطرنشان کرد: نگاه به اطلس شیعه شناسی نشان دهنده آن است که وجود ۴۰۰ میلیون پیرو اهل بیت(ع) در جهان نوید رشد مکتب انسان ساز تشیع را می دهد و بسیاری از جوانان و ملت ها به حقانیت این مکتب و مولای متقیان علی(ع) آگاه شدند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در اقصی نقاط مختلف جهان شیعیان حضوری فعال دارند، ابراز داشت: حضور شیعیان در اقصی نقاط مختلف نشان دهنده شکوفایی و گسترش مکتب اهل بیت(ع) علی رغم بهره گیری دشمنان از ابزارهای مختلف برای تقابل با آن است.

هانی زاده عنوان کرد: در چهار دهه گذشته دگرگونی های زیادی در حوزه مقاومت صورت گرفت و الگویی جدید برای تقابل با جریان و نفوذ صهیونیسم ایجاد شد که زیربنای آن تفکرات اهل بیت(ع) به ویژه امیرمؤمنان(ع) است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه محور مقاومت در حال شکل گیری در همه منطقه است، اظهار داشت: در صورت نبود مقاومت، دو عنصر مزاحم یعنی وهابیت و صهیونیسم منطقه را به آتش کشیده بودند و هم اکنون همکاری تنگاتنگ این دو عنصر مزاحم برای رویارویی با مقاومت برگرفته شده از ولایت را شاهد هستیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی شناساندن ولایت به عنوان اصلی ترین عنصر مکتب تشیع برای جهانیان را وظیفه مهم اصحاب رسانه برشمرد و خاطرنشان کرد: مسیحیت، مکتب اهل بیت(ع) را به عنوان مکتبی انسانی و دربرگیرنده افکار منسجم با انسانیت، حقوق بشر و دولت سازی درک کرده است.

این استاد دانشگاه به تلاش های صورت گرفته برای منزوی کردن جمهوری اسلامی به دلیل داشتن تفکرات انقلابی برگرفته از ولایت اشاره و اظهار داشت: به برکت ولایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و انسجام داخلی، کشورمان در میان حوادث هیچگونه آسیبی به خود ندید.

هانی زاده با بیان اینکه ۲۰ میلیون زائر در اربعین حسینی سال گذشته بدون هیچگونه حادثه کوچکی در کربلا حضور یافتند، اظهار داشت: این حضور برگرفته از مکتب ولایت است که رسانه ها باید به تبیین چنین ویژگی هایی بپردازند تا این مفهوم را به جهان اسلام و غرب منتقل کنند که مکتب اهل بیت(ع) پایدار و دارای تفکرات انسانی است./۹۴۵۶/202/ب2

ارسال نظرات