۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۵۱۳۱۹

آغاز دهمین جشنواره رسانه‌ای غدیر در نجف

دهمین جشنواره رسانه‌ای غدیر از دوم مهرماه با مشارکت جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد.
جشنواره رسانه ای غدیر در نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، در دهمین جشنواره رسانه‌ای غدیر که در نجف برگزار می شود، بیش از ۲۰۰ مؤسسه رسانه‌ای دیداری، شنیداری و نوشتاری از عراق، کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای مختلف خارجی شرکت کرده اند.

براساس گزارش ستاد برگزاری جشنواره، عراق، ایران، لبنان، سوریه، مصر، یمن، کویت، امارات، عمان، تونس، افغانستان، مراکش، هند، الجزایر، روسیه، اکراین، فرانسه، بلژیک، بریتانیا و آلمان از کشورهایی هستند که تولیدات هنری، مطبوعاتی و رسانه‌ای خود را ارائه می‌دهند.

در حاشیه این جشنواره، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی رسانه‌ای با موضوع فعالیت‌ رسانه‌های عربی و بین‌المللی برگزار می‌شود و شخصیت‌های برجسته رسانه‌ای از عراق و کشورهای مختلف جهان در این کارگاه‌ها سخنرانی می‌کنند.

همچنین، شماری از هنرمندان عرب و عراقی نیز در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای غدیر به صورت سالانه و به همت شبکه ماهواره‌ای «الغدیر» عراق در نجف اشرف برگزار می‌شود و در دهمین دوره این جشنواره، ده‌ها مؤسسه رسانه‌ای از کشورهای مختلف جهان به مدت سه روز آثار خود را ارائه می‌دهند.

شبکه جهانی الکوثر از جمهوری اسلامی ایران نیز با انتخاب و ارسال ۱۰ اثر فاخر در ساختارهای مختلف در بخش مسابقه این جشنواره حضور می‌یابد.

در حاشیه این جشنواره بازار فیلمی برپا خواهد شد که شبکه الکوثر به معرفی آخرین تولیدات و دستاوردهای رسانه‌ای خود خواهد پرداخت./847/ب102/د

ارسال نظرات