۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۵۱۳۶۱
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

ادعای ولایت مداری به تنهایی کافی نیست

امام جمعه پردیسان با بیان این که ادعای ولایت مداری به تنهایی کافی نیست بلکه ما اطاعت می خواهیم، گفت: برخی مسؤولان در حالی که خود را ولایی می دانند به صراحت در مقابل سخنان رهبر معظم انقلاب سخن می گویند.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام قوامی امام جمعه پردیسان در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد با اشاره به سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) در 20 ذی الحجه بیان داشت: در زمینه ولادت امام موسی کاظم(ع) دو دسته روایت وجود دارد که برخی آن را روز هفتم صفر همزمان با شهادت امام حسن مجتبی(ع) می دانند و  برخی 20 ذی الحجه.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: در روایتی بیان شده است امام موسی کاظم(ع) به هنگام بازگست امام صادق(ع) از حج در منطقه ابواء در 200 کیلومتری مکه به دنیا آمده است بنابر این اگر روز سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) هفتم صفر بدانیم  بازگشت امام صادق(ع) از مکه تا منطقه ابواء 50 روز به طول انجامیده است در حالی که از مکه تا ابواء بیش از 7 روز طول نمی کشد؛ از سوی دیگر مستحب است در سریعترین زمان ممکن از مکه به سمت مدینه حرکت کنند در نتیجه روایات روز 20 ذی الحجه از قدرت بیشتری برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد یاد ائمه معصوم(ع) است و اختلافات تاریخی در زمینه ولادت وشهادت ائمه معصوم(ع) قابل برطرف شدن است؛ شورای فرهنگی عمومی می تواند با مشورت علما و محدثین در مسائل اختلافی روز مشهورتر را اعلام کند و شیعیان را از سر گردانی نجات دهد؛ این اختلافات تاریخی باعث شده است تا برخی افراد در روز های شهادت مشغول شادمانی در عروسی شوند که مقصر این گناه مسؤولین هستند؛ زمانی که عزا فراوان شود جشن و عزا مخلوط می شوند.

رییس بنیاد فقهی ائمه مدیریت اسلامی با بیان این که آغاز سال تحصیلی همزمان با ولادت امام کاظم(ع) بوده است، گفت: معلمان و مدیران تلاش کنند با الگو گیری از امام کاظم(ع) کنترل خشم، و مشکل گشایی از هم نوعان را به دانش آموزان آموزش دهند و خود نیز تلاش کنند خشمگین نشوند.

وی ادامه داد: امام کاظم(ع) در روایتی بیان می کنند روز خود را به چهار بخش تقسیم کنید و بخشی را به مناجات، بخشی را به امرار معاش، بخشی را به معاشرت با دیگران و بخشی را به تفریح حلال که اهمیت آن بیشتر از سایر بخش ها است اختصاص دهند زیرا شادی از ارکان معنویت است و شخصی که شاد نباشد توان مناجات، کار و ارتباط برقررا کردن با دیگران را نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در آغاز خطبه دوم به آیه 216 سوره بقره در زمینه جهاد اشاره کرد و افزود: جنگ با تخریب، قتل، قطع عضو و سختی همراه است اما هنگامی که واجب می شود در آن خیری وجود دارد که ما نمی دانیم؛ به عنوان مثال  تصور کنید اگر اکنون این بی دین های داعشی بر ما حاکم بودند چه بلاهایی بر سرما می آوردند.

وی ادامه داد: باید این موارد را با کشته شدن لذت بخش که شهادت است مقایسه کنیم زیرا هر مکانی را پس از تخریب می توان بازسازی کرد اما در صورت جهاد نکردن و حاکم شدن دشمن، یک ذلت ابدی باقی خواهد ماند؛ اگر مدافعان حرم نبودند حرم، حریم و دینی باقی نمی ماند.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع هشت ساله موجب خودکفایی و قدرتمند شدن ایران اسلامی شد؛ با تحریم های دروان دفاع مقدس نه تنها نشکستیم بلکه همه را شکستیم؛ هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که یک آیت الله آن را فرماندهی می کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در حال پیشروی تا عمق خاک دشمن بود که برخی بیان می کنند مشاورین اطلاعات اشتباه به وی داده اند در نتیجه جام زهر را پذیرفت که تاریخ این موارد را آشکار خواهد کرد؛ اکنون آن صدام و حزب بعث نابود شده اند اما جمهوری اسلامی و جانشین امام خمینی در صحنه حاضر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی اضافه کرد: این که امروزه عراق از سردار ایرانی مشاوره می گیرد پیروزی نیست؟ تأسیس حشدالشعبی عراق با الگو گیری از بسیج ایران و درخواست مجلس عراق برای تشکیل سپاه پاسداران در عراق پیروزی محسوب می شوند؛ از قدرت سرداران ایرانی است که داعش تاکنون نتوانسته است بغداد را تصرف کند زیرا شخصی که مشاوره می دهد همانند کسی است که عملیات می کند.

وی الگو برداری مدیریتی از هشت سال دفاع مقدس را ضروری دانست و بیان داشت: در این دوران مدیریت اسلامی به گونه کامل اجرا شده است دورانی که هیچ فردی به فکر خود نبود و به خاطر دیگران از خود می گذشتند نه مانند امروزه که از دیگران به نفع خود می گذرند.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که مشکلات اقتصاد و فرهنگ با الگوی دفاع مقدس حل می شوند، تصریح کرد: در دروان هشت سال دفاع مقدس فرماندهی جنگ با قرارگاه بود و اکنون نیز برای اجرای اقتصاد مقاومتی وجود قرارگاه اقتصاد مقاومتی ضروری است و این الگو برداری از دفاع هشت ساله است.

وی ادامه داد: به کاربردن واژه های جهاد و مقاومت اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب نشان دهنده این است که هنوز دشمنی وجود دارد و ما را تهدید می کند و مصوبه روز گذشته آمریکا مبنی بر رصد دارایی های مسؤلان ایران از جمله رهبر معظم انقلاب نشان دهنده این مطلب است.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: در این مدت تحریم بانکی شده ایم در مقابل عده ای بیان می کنند اگر برجام نبود جنگ صورت می گرفت همچنین برخی می گویند هزینه های نظامی همانند برخی کشورها مثل ژاپن کاهش پیدا کنند که رهبر معظم انقلاب در مقابل این سخنان موضع گرفتند.

وی ادامه داد: قدرت موشکی است که موجب ترس دشمن از ایران اسلامی است؛ برخی گمان می کنند دو عدد کاغذ به نام برجام ایران را نجات داده است در حالی که آنچه ایران را نجات داده است شهید تهرانی مقدم و شهدای هسته ای هستند؛ امروزه ما افسوس می خوریم که 75 درصد لوازم التحریر وارداتی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی اضافه کرد: در این کشور زحمت های فراوانی کشیده شده و خون های فراوانی ریخته شده اما آنها به صراحت در مقابل سخنان رهبر معظم انقلاب سخن می گویند و مدعی ولایت نیز هستند؛ ادعای ولایت مداری به تنهایی کافی نیست بلکه ما اطاعت می خواهیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی بیان داشت: قرار گاه فرهنگی امامت جمعه است که فرماندهی آن را رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه داده است؛ اکنون در پردیسان نیز مساجد رتبه بندی شده و هرکدام به صورت یک هسته مقاومت زیر نظر قرار گاه عمل می کنند.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی اضافه کرد: تمام اصطلاحات فرهنگی اعم از شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، اصطلاحات جنگی هستند و این دنیای مجازی نیز قتل عام فرهنگی راه انداخته اند؛ ما امیدی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد نداریم بکله زمام امور فرهنگی باید به دست ائمه جمعه و جماعات باشد./1324/پ201/ج

 

ارسال نظرات