۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۵۱۴۶۵

هشدار کمیته چهارجانبه خاورمیانه درباره ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی

کمیته چهارجانبه سازش خاورمیانه اعلام کرد که به شدت با ادامه فعالیت‌های شهرک سازی رژیم صهیونیستی مخالف است.
کمیته چهارجانبه سازمان ملل روسیه آمریکا اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته چهارجانبه سازش خاورمیانه روز جمعه اعلام کرد که با ادامه فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی مخالف است و این فعالیتها شانس دستیابی به راهکار تشکیل دو دولت با فلسطینی ها را در معرض خطر قرار داده است.

مذاکرات سازش با میانجیگری آمریکا 2 سال پیش به بن بست رسیده است. این مذاکرات 9 ماه به طول انجامید ولی در نهایت هیچ دستاورد روشنی نداشته است. فضای پرتنش سیاسی بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز هرگونه پیشرفت در مذاکرات سازش را بعید کرده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی های خود در مجمع عمومی سازمان ملل، نشانه ای از تمایل خود برای آشتی و کاهش تنش ابراز نکرده اند.

به گزارش تسنیم، کمیته چهارجانبه خاورمیانه پس از نشست در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کمیته چهارجانبه بر مخالفت خود با ادامه فعالیت شهرک سازی تاکید می کند، که مانعی برای صلح است و نگرانی عمیق خود را نسبت به این مساله اعلام می کند که تسریع روند شهرک سازی موجب کاهش شانس راهکار تشکیل دو دولت خواهد شد.

این گروه که شامل آمریکا، روسیه اتحادیه اروپا و سازمان ملل است، در ماه جولای نیز با انتشار گزارشی از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا سیاست شهرک سازی در مناطق اشغالی را  پایان دهد.

این کمیته همچنین تشدید خشونت ها را محکوم کرده و از دو طرف خواسته است تا خویشتنداری کرده و برای کاهش تنش ها تلاش کنند./847/ب102/د

ارسال نظرات