۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۵۱۶۷۴

26 مهر؛ آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز امسال بنا به درخواست اهالی کتاب و کتابخوانی با تغییر زمان برگزاری مواجه خواهد بود، اظهار داشت: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز امسال از 26 مهر تا یکم آبان برگزار خواهد شد. 
وی با اشاره به دلایل این تغییر زمانی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست مکرر ناشران و کتابفروشان استان مبنی بر تغییر زمان برگزاری نمایشگاه به دلیل مصادف بودن با آغاز سال تحصیلی که اوج فروش آنان است و همچنین موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاریخ برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تغییر یافت. 
محمدپور ادامه داد: نمایشگاه کتاب تبریز پس از نمایشگاه تهران، در رتبه دوم کیفیت و کمیت قرار دارد، چنانکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته در مراسم افتتاح نمایشگاه سیزدهم از تبریز به عنوان بزرگترین نمایشگاه کتاب استانی یاد کرد که این مهم نشانگر اهمیت و جایگاه شاخص نمایشگاه کتاب تبریز است. 
وی نقش برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز در ارتقای سطح فرهنگ عمومی و افزایش مبادلات فرهنگی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه کتاب موجب افزایش شاخص‌ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم شده و همچنین موجب افزایش انگیزه‌ مولفان و ناشران برای تولید آثاری بهتر و برتر می‌شود. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز میزبان اهالی کتاب از سراسر منطقه شمال غرب است، تصریح کرد: نمایشگاه کتاب به عنوان یک پدیده‌ و مهمترین رویداد فرهنگی در سطح شمالغرب کشور محسوب شده و در هر دوره‌ برگزاری منجر به معرفی عناوین جدید و تازه‌های نشر می‌شود.
محمدپور افزود: در حال حاضر این نمایشگاه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه نمایشگاه‌های ایران برگزار می‌شود و امید بر این است با هم اندیشی و همکاری نهادهای فرهنگی استان بتوانیم این نمایشگاه را که بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه محسوب می‌شود به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در کنار چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد و گفت: امسال بانک عامل برای فروش بن‌کارت خرید کتاب تغییر یافته و همچون سال‌های گذشته مردم می توانند از با تخفیف های قابل توجه نسبت به تهیه تازه‌های نشر اقدام کنند./935/ت302/ق

 

ارسال نظرات