۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۵۱۷۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

افزایش قدرت نظامی زمینه‌ساز ارتقای توان اقتصادی کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: افزایش قدرت نظامی کشور سبب تقویت توان اقتصادی نظام جمهوری اسلامی می‌شود؛ چرا که اگر از نظر نظامی ضعیف باشیم، دشمن اجازه افزایش توان اقتصادی را به ما نمی‌دهد.
حجت الاسلام یعقوبی - مراسم رژه نیروهای مسلح حجت الاسلام یعقوبی - مراسم رژه نیروهای مسلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با نیروهای مسلح استان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با تأکید بر تقویت بیش از پیش توان دفاعی و نظامی کشور، اظهار کرد: در واقع افزایش توان نظامی کشور سبب تقویت توان اقتصادی می‌شود.

وی افزود: اگر دشمنان متوجه ضعف نظامی ما شوند بدون شک اجاره قدرت‌ یافتن اقتصاد ما را نمی‌دهند؛ از این‌ رو تقویت بنیه دفاعی و نظامی اهمیت زیادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: با توجه به این ویژگی دشمنان نظام اسلامی، باید پیش از آن که دشمنان به حریم کشور و نظام ما نفوذ کنند، آماده تهاجم و مقابله باشیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه فلسفه حضور رزمندگان ایرانی در سوریه هم همین موضوع است، خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که اجازه نفوذ دشمنان به مرزهای خود را ندهیم.

وی با اشاره به اینکه حریم کشور ناموس ما محسوب می‌شود، افزود: باید با غیرت و قدرت از ناموس خود دفاع کرده و به هیچ دشمنی اجازه نفوذ به حریم و حرم را ندهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند ما باید افزون بر قدرت دفاعی، توان تهاجمی خود را هم ارتقا دهیم؛ زیرا قدرت نظامی و توان دفاعی کشور است که سبب ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این همزمانی و تقارن مصداق بارز توأم بودن جنگ سخت و نرم است؛ چرا که نظامیان و نیروهای مسلح در صحنه جنگ سخت نقش‌آفرین بوده و معلمان و فرهنگیان هم در عرصه جنگ نرم در حال دفاع از آرمانها و ارزشهای اسلامی و انقلابی هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: قلم و بیان عالمی که دین مبین اسلام و ارزشهای الهی را تبیین می‌کند همانند گلوله‌ای است که قلب دشمن را هدف می‌گیرد.

به گفته وی، همان‌گونه که رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه‌های نبرد سخت دشمنان را عقب راندند، در حال حاضر هم دانش‌آموزان و دانشگاهیان و اهالی خرد و قلم باید تلاش کنند با الگوبرداری از رزمندگان دفاع مقدس، در جنگ نرم علیه دشمنان به پیروزی برسند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای پیروزی بر دشمن در جنگ نرم باید خردمندی و قدرت تفکر را در جامعه خود بالا ببریم./9314/202/ب2

ارسال نظرات