۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۵۱۷۵۹
مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران خبر داد؛

اپليكيشن نمايشگاه‌های استانی کتاب راه‌اندازی شد

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در آیین افتتاحیه يازدهمين نمايشگاه استانی كتاب چهارمحال و بختياری از راه‌اندازی اپليكيشن نمايشگاه‌های استانی کتاب خبر داد.
شهرام نیا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مؤسسه نمايشگاه‌های فرهنگی ايران، آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب چهارمحال و بختیاری صبح یکشنبه 4 مهرماه با حضور قاسم سليمانی‌ دشتكی، استاندار چهارمحال و بختياری، علی‌اصغر كارانديش‌ مروستی، معاون توسعه مديريت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرمسعود شهرام‌نیا، مديرعامل مؤسسه نمايشگاه‌های فرهنگی ايران و چند نفر از مسئولان استانی برگزار شد.

مديرعامل مؤسسه نمايشگاه‌های فرهنگی ايران در این آیین اظهار کرد: بسیار خرسندم که بار دیگر در اين استان ارزشمند، نمايشگاهی شكل گرفت. همزمانی این نمایشگاه با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید را به فال نیک می‌گیریم و یاد شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

شهرام‌نیا افزود: يكی از مشكلات نمايشگاه‌های استانی کتاب این بود که برخی از ناشران بنا به محدوديت‌هایی، امکان حضور در نمایشگاه‌های استانی کتاب را نداشتند. برای حل این مشکل با بررسی‌های به‌عمل آمده، بخش فروش متمرکز در نمایشگاه‌های استانی کتاب راه‌اندازی شد. در تمام نمایشگاه‌های استانی کتاب که سال گذشته برگزار شد و اکنون نیز شاهد برگزاری آن هستیم بخش فروش متمرکز آثار ناشرانی که در نمایشگاه‌های کتاب امکان حضور ندارند را عرضه می‌کند و بسیار مورد اقبال و توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است. 

وی گفت: امسال به واسطه گلايه برخی كتابفروشان مبنی بر این‌که در مدت برگزاری نمایشگاه استانی کتاب، مراجعه مردم و فروش آن‌ها كم می‌شود با هماهنگی‌های به‌عمل آمده، امکان استفاده بُن‌های الکترونیکی خرید کتاب که در نمايشگاه‌ها صادر می‌شود، در كتابفروشی‌ها نيز فراهم شده است. البته با توجه به اين‌كه بسياری از كتاب‌هایی كه در نمايشگاه‌های استانی کتاب عرضه می‌شوند از تازه‌های نشر است و برای نخستین‌بار ديده می‌شوند، اين اتفاق به رونق فروش كتابفروشی‌ها منجر می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران عنوان کرد: خوشبختانه اپليكيشن نمايشگاه استانی كتاب برای رضایت‌ خاطر بازدیدکنندگان راه‌اندازی شده كه به واسطه آن امكان جست‌وجوی همه ناشران، کتاب‌های عرضه‌شده براساس ترتیب غرفه‌ها و برنامه‌های جنبی که در نمایشگاه برگزار می‌شود، فراهم است. این اپليكيشن به راحتی از طریق کافه بازار قابل دسترسی و استفاده است. علاوه بر این اطلاعات مربوط به برگزاری هر نمایشگاه به تفکیک در سايت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نشانی icfi.ir موجود است.

شهرام‌نیا ادامه داد: اميدوارم نمايشگاه‌های استانی کتاب كه در حد يک جشنواره كتاب و كتابخوانی برگزار می‌شوند، مورد توجه و اقبال گسترده مردم به‌ویژه اهالی فرهنگ‌دوست استان چهارمحال و بختیاری قرار گيرد.

یازدهیمن نمایشگاه استانی کتاب چهارمحال و بختیاری از 4 تا  9 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرکرد برگزار می‌شود./998/د102/ق

ارسال نظرات