۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۵۱۸۳۸
با‌ برگزاری مراسمی؛

سال تحصیلی دانشگاه باقرالعلوم آغاز شد

آیین آغاز سال جدید تحصیلی دانشگاه باقرالعلوم، با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد.
دانشگاه باقرالعلوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌در این مراسم که در سالن همایش های دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد؛ معاونت های فرهنگی و پژوهشی این دانشگاه به بیان برنامه های علمی، فرهنگی و آموزشی این دانشگاه در سال جدید تحصیلی پرداختند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط این مدیریت در طی سال های گذشته تصریح کرد:‌ برنامه های متنوع فرهنگی، علمی و آموزشی توسط این مدیریت در سال های گذشته، با هدف توانمند سازی فرهنگی دانشجویان این دانشگاه برگزار شده است و در سال تحصیلی جاری نیز برنامه ریزی فراوانی در حوزه امور فرهنگی صورت گرفته است.

وی افزود:‌ برگزاری نشست های علمی و فرهنگی با محوریت مسائل روز جامعه از مهم‌ترین برنامه هایی است که با هدف آشنایی دانشجویان با این مسائل و هم چنین پاسخ گویی به موضوعات مرتبط دستور کار این مدیریت قرار دارد.

اجرای نشست های فرهنگی از اولویت های ماست

حجت الاسلام تقدسی نیا،‌برگزاری نشست های فرهنگی با حضور اساتید توانمند را از دیگر برنامه های این مدیریت خوانده و خاطر نشان کرد:‌برگزاری  نشست های فرهنگی و نشست های علمی با همکاری مدیران گروه های آموزشی از اولویت های فرهنگی ما است که در طی سال های گذشته تأکید فراوانی بر روی آن داشته ایم و در سال جدید نیز برنامه ریزی خوبی برای برگزاری آن ها انجام شده که امیدواریم هم چون گذشته مورد استقبال دانشجویان قرار گیرد.

وی با بیان برخی دیگر از برنامه های مدیریت فرهنگی برای دانشجویان جدید این دانشگاه اذعان کرد:‌برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور از برنامه هایی است که برای دانشجویان در نظر گرفته شده و این در حالی است که ما در سال های گذشته اردوهای متنوع خارجی در کشورهای مختلفی برگزار کرده ایم که مورد استقبال دانشجویان و اساتید قرار گرفت که البته برخی مشکلات مالی و تأمین هزینه های لازم برای برگزاری این اردوها، باعث شده که در این بخش با مشکلاتی مواجه شویم که امیدواریم با رفع مشکلات مالی، این اردوها به بهترین شکل ممکن برگزار شوند.

کانال اطلاع رسانی دانشگاه؛ کانالی برای ارتباط با دانشجویان

مدیر امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم با دعوت از دانشجویان به عضویت در کانال اطلاع رسانی این دانشگاه،‌عنوان کرد:این کانال اطلاع رسانی، در واقع پل ارتباطی میان ما و دانشجویان است که برنامه ها و اطلاعیه های دانشگاه و مدیریت امور فرهنگی بر‌روی آن قرار می گیرد و انتظار داریم دانشجویان نیز با عضویت در این کانال از تازه ترین اخبار و اطلاعیه ها با‌خبر شوند.

وی راه اندازی کانون دانش آموختگان این دانشگاه را در راستای ایجاد ارتباط و استفاده از ظرفیت های دانش آموختگان این دانشگاه دانسته و ابراز کرد:‌سیاست ما بر این پایه استوار است که ارتباط خود را با دانش آموختگان خود قطع نکرده و از ظرفیت و توان آن ها بهره لازم را ببریم و به همین منظو، راه اندازی کانون دانش آموختگان یکی از روش هایی بود که ما اجرا کردیم و تا کنون نیز نتیجه دلخواه خود را از آن گرفته ایم.

حجت الاسلام تقدسی نیا در پایان ضمن تبریک مجدد آغاز سال جدید تحصیلی به دانشجویان این دانشگاه افزود:امیدواریم دانشجویان ارتباط خوب و نزدیکی با مدیریت امور فرهنگی داشته باشند چرا که اجرای برنامه های فرهنگی باید با همکاری آن ها صورت بگیرد و در واقع این برنامه ریزی ها برای استفاده دانشجویان است و آن ها خود باید کارها را در دست گرفته و اجرا نمایند.

در بخش دیگری از مراسم، مدیر پژوهشی این دانشگاه به تشریح برنامه های این مدیریت در سال تحصیلی جدید پرداخت.

انتخاب صحیح پایان نامه مهم‌ترین وظیفه دانشجویان است

حجت الاسلام محمدجواد اصغری با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط این مدیریت در سال های گذشته تصریح کرد:مهم‌ترین بخش ارتباطی این مدیریت با دانشجویان، مرتبط با انتخاب پایان نامه است و دانشجویان باید این قضیه را جدی گرفته و از روزهای اول به فکر آن باشند تا دچار کمبود زمان نشوند.

وی افزود:‌تعامل و ارتباط دانشجویان با اساتید یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد چرا که انتخاب کارهای پژوهشی باید با تأیید اساتید باشد و این ارتباط علمی میان دانشجو و اساتید می تواند باعث رفع مشکلات پژوهشی دانشجویان شود.

امکانات کتابخانه در اختیار دانشجویان است

مدیر کتابخانه دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به بخش های مختلف درنظر گرفته شده در کتابخانه این دانشگاه اظهار‌کرد:‌ما سه واحد اصلی برای کتابخانه درنظر گرفته ایم که یکی از آن ها مخصوص کتاب های امانی،‌یک واحد مخصوص کتاب های مرجع و یک بخش آن نیز متعلق به کافی نت است که به صورت کامل در اختیار دانشجویان قرار دارد.

وی افزود:‌نرم افزارهای مرجع علوم اسلامی بر روی سیستم های رایانه ای کافی نت برای استفاده دانشجویان تهیه شده است و آن ها می توانند به صورت نامحدود از این امکانات استفاده کنند.

حجت الاسلام اصغری در پایان با تأکید بر ضرورت استفاده دانشجویان از برنامه های فوق برنامه این دانشگاه،‌خاطر نشان کرد:‌برنامه های مختلفی در قالب کارگاه ها و نشست های علمی جهت استفاده دانشجویان طراحی شده است و از دانشجویان درخواست داریم که در این نشست ها شرکت کنند چرا‌که اساتید توانمند در این کارگاه ها شرکت می کنند که مباحث علمی و به روز را مطرح کرده و این مباحث می تواند برای تقویت بنیه علمی دانشجویان بسیار مؤثر باشد./872/پ202/ی

وحید کوچک زاده
ارسال نظرات