۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۵۱۸۸۰

هشدار فیس بوک به علمای مسلمان الجزایر

مسوولان فیس بوک در پی حمایت جمعیت علمای مسلمان الجزایر از نام فلسطین در این شبکه اجتماعی به این جمعیت هشدار دادند.
 رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت علمای مسلمان الجزایر در پی حذف نام فلسطین از نقشه کتاب جغرافیای سال اول ماز سویه در این کشور، اقدام به انتشار تصویری از این نقشه با نام و پرچم فلسطین در فیس بوک کرد و زیر آن نوشت: «این فلسطین است نه رژیم صهیونیستی».

این اقدام سبب شد مسوولان فیس بوک به جمعیت علمای مسلمان الجزایر هشدار داده و اعلام کنند: این حرکت مطلوب سیاست‌های فیس بوک نیست.

در پی این هشدار حامیان جمعیت علمای مسلمان الجزایر از ملت الجزایر و همه دنبال‌کنندگان صفحه این جمعیت در فیس بوک، خواستند که با اعلام نظر خود در این صفحه، مانع مسدودشدن آن و خاموش‌شدن صدای تشکلی شوند که به موضع‌گیری قاطعانه در بسیاری از مسائل مورد توجه افکار عمومی و مسائل مربوط به هویت ملی و اسلامی الجزایری‌ها معروف است.

این در حالی است که دو تن از وزرای رژیم صهیونیستی اخیرا با مسوولان فیس بوک دیدار داشته‌اند تا قانونی را به این شبکه ارائه دهند که شبکه‌های اجتماعی را ملزم به حذف هر گونه مطالب تحریک‌کننده علیه رژیم صهیونیستی می‌کند.

در عین حال عبدالرزاق قسوم، رییس جمعیت عملی مسلمان الجزایر اعلام کرد: ما در موضع‌گیری‌هایمان ثابت قدم هستیم و با وجود فشارها هرگز صفحه‌ این جمعیت در فیس بوک را نمی‌بندیم، زیرا فیس بوک، فضایی آزاد برای همه جهت‌گیری‌ها و دیدگاه‌ها است، بنابراین زمانی که در این زمینه گزینشی عمل کند، پس وای به حال فیس بوک.

به گزارش ایکنا، چندی پیش، در کتاب‌های جغرافیای سال تحصیلیِ جدید دبیرستان‌های الجزایر، نقشه‌ای منتشر شد که در آن بر سرزمین فلسطین، نام جعلی «رژیم صهیونیستی» نهاده شده بود که این موضوع به سرعت با ادعای این که اشتباهی تایپی در کار بوده است، تصحیح شد.  

اما چند روز بیشتر از اصلاح کتاب جغرافیا نگذشته بود که این بار، در نقشه فلسطین در کتاب تاریخ سال اول دبیرستان، به جای نام قدس، از «اورشلیم» استفاده شد.   

این گونه اشتباهات در حالی پشت سر هم اتفاق می‌افتد که موضوعِ اشتباهات، مسئله‌ای حساس و ملی در خصوص فلسطین است و از آن مهم‌تر این که الجزایر از معدود کشورهای عربی است که همچنان در برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کند./982/ب102/د

ارسال نظرات