۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۵۱۹۳۲
شهردار تهران:

دشمنی امروز دشمن از طریق مذاکره است

شهردار تهران گفت: ما باید باورمان شود که دشمن همان دشمن است اما امروز به شیوه و روش مذاکره وارد شده است.
قالیباف قالیباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، امروز در همایش «ما آماده‌ایم» که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با تبرک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: ما همواره باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم امیدواریم که در این زمینه خداوند ما را به حال خود وانگذارد.

وی با اشاره به ضرورت خودانتقادی، عنوان کرد: اقدامات ما هیچ گاه بدون عیب و نقص نبوده است اما همواره تلاش می‌کنیم این اشکالات را برطرف کرده و اجازه ندهیم که انتقاد سبب تضعیف یا ناامیدی در کار شود، برای برقراری تعادل هنگام غرور باید به کارهای زمینه مانده و هنگام ناامیدی به دستاوردهای خود نگریست.

شهردار تهران با گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه، اظهار داشت: این عملیات سالها پیش در چنین روزی با شعار «نصرمن الله و فتح القریب» انجام شد در حالی که رزمندگان اسلام فاقد تجربه، امکانات، مدیریت، انسجام و منابع انسانی بودند اما نصرت الهی را در یک قدمی خود دیده و به آن ایمان داشتند و همین امر سبب پیروزی آنها می‌شد.

قالیباف با اشاره به اهمیت شناخت گفتمان دوران دفاع مقدس، بیان داشت: توجه به بخش احساسی، عاطفی، حماسی و خاطرات هشت سال دوران دفاع مقدس اهمیت دارد اما آنچه مهمتر است شناخت ابعاد گفتمانی دوران است که نباید دچار تغییر شود همانگونه که گفتمان و سیاست امام راحل با دیانت او یکسان بوده و همواره مخالف ظلم و ستم بودند.

وی با اشاره به این که خداوند با هیچ کس عقد اخوت نبسته است، افزود: خداوند همواره در دوران‌های مختلف شرایط سختی را ایجاد می‌کند تا مومنان و منافقان شناسایی شوند، در دوران دفاع مقدس نیز منافقانی وجود داشتند  امروز هم هستند که باید شناسایی شده و از صحنه روزگار حذف شوند.

شهردار تهران در ادامه ابراز کرد: با وجود دشمنان اسلام و منافقان امروز هم با دوران دفاع مقدس هیچ تفاوتی ندارد بنابراین اگر بخواهیم خود را جزء انقلابی‌ها و سربازان امام راحل و رهبر معظم انقلاب بدانیم باید همواره در حال مبارزه و دفاع باشیم و هیچ چیزی جز مکان، زمان و شیوه مبارزه تغییر نکرده است.

قالیباف با اشاره به این که مذاکره یک شیوه مبارزه است، عنوان کرد: ما باید باورمان شود که دشمن همان دشمن است اما امروز به شیوه و روش مذاکره وارد شده است.

وی با بیان این که در دوران دفاع مقدس سیاست زدگی در عرصه قدرت وجود داشت اما با وجود این رزمندگان به دفاع پرداخته و ما پیروز شدیم، ابراز کرد: امروز هم سیاست زدگی در انواع مختلف آن وجود دارد اما باید با دوری از آن برای ایجاد امکانات، آسایش و رفاه اجتماعی مردم تلاش کنیم.

شهردار تهران در پایان با بیان این که امروز خودسازی، برنامه‌ریزی، روحیه مبارزه، حل مشکلات اقتصادی مردم سنگر مبارزه ما است، خاطرنشان کرد: ما باید خدمت به مردم را در رأس اقدامات خود قرار دهیم، نباید از قدرت دشمن بترسیم بلکه تنها چیزی که باید از آن ترسید ضعف ایمان است./807/پ201/ج

ارسال نظرات