۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۵۲۱۴۸
حجت الاسلام کشوری:

خطرات برنامه ششم قابل چشم پوشی نیست

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با اسفناک خواندن برنامه ششم توسعه، ساختار برنامه ریزی کشور را مبتنی بر توسعه غربی دانست و گفت: برای اولین بار در تاریخ کشور و با تلاش مجموعه الگوی پیشرفت اسلامی ، برنامه ی ششم توسعه که حاصل تلاش جریان تکنوکرات و در تعارض با هویت اسلامی نظام بود، در مجلس شورای اسلامی رد شد.
شست نقد و بررسی برنامه ششم توسعه شست نقد و بررسی برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی کشوری در نشست نقد و بررسی برنامه ششم توسعه در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان، با برشمردن آسیب های موجود در بخش برنامه ریزی کشور تصریح کرد: برنامه ریزی به سبک غربی، بیش از هفتاد سال است که در کشور ما اجرا می شود و ما بعد از انقلاب هم، پنج برنامه را با همین مبانی اجرا کرده ایم که این نشان از عمق نفوذ جریان غرب گرا در کشور ما دارد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی انتظار می رفت که تحولی در بخش برنامه ریزی جامعه شکل بگیرد اما متأسفانه تمام برنامه هایی که با اسم توسعه و پیشرفت در کشور ما تصویب شده و به اجرا رسید، با نگاه توسعه غربی و مبتنی بر لیبرالی بود و ضررهای بی شماری را به هویت اسلامی جامعه ما وارد کرد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، با برشمردن برخی آسیب های برنامه های توسعه کشور در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: یکی از این آسیب ها که مشکلات فراوانی را برای جامعه ما به وجود آورده است بحث کنترل جمعیت بود که بعد از گذشت دو دهه متوجه شدیم چه ضربه سهمگینی بر اثر اجرای این قانون، بر پیکره جامعه اسلامی وارد شد.

فیش های نجومی حاصل برنامه ریزی غربی است

حجت الاسلام کشوری مشکل به وجود آمده در بحث فیش های نجومی را مرتبط با برنامه های توسعه غربی دانست و عنوان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه، بانک ها، بیمه ها و برخی شرکت ها از خدمات پرداخت مستثنی شدند و طراحان این برنامه، زمینه سازی چپاول بیت المال را انجام داده و آن را قانونی کردند.

وی با انتقاد از رویکرد نیروهای انقلابی و روحانیت در برخورد با این جریان تصریح کرد: متأسفانه ما اجازه می دهیم تا جریان تکنوکرات و غرب گرا، طراحی های خود را انجام دهند و بعد به فکر مقابله می افتیم که این روش، رویکرد مناسبی نیست و ما باید به فکر راه حل های بنیادین و با نگاه اسلامی برای سیستم مدیریت و برنامه ریزی کشور باشیم و اجازه ندهیم جریان روشنفکر غرب گرا بر سیستم برنامه ریزی کشور مدیریت کند .

وی غفلت از موضوع برنامه ریزی را موجب خسارت محض در کشور دانست و ادامه داد: تمام برنامه هایی که با اسم پیشرفت در این کشور تصویب و اجرا شده اند، نه تنها هیچ حاصلی نداشته اند بلکه ماهیت اسلامی نظام را دچار خدشه کرده اند و لازم است روحانیون و حوزه های علمیه، به این موضوع ورود جدی داشته باشند.

خطرهای برنامه ششم توسعه قابل چشم پوشی نیست

دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با برشمردن مشکلات موجود در برنامه ششم توسعه، خاطر نشان کرد: این برنامه دارای ده ماده خطرناک بود که ما با بررسی های تخصصی که انجام دادیم، علاوه بر نقد مصادیق این خطرات، بسته ای پیشنهادی را در فضای برنامه ریزی مبتنی بر الگوهای اسلامی ارائه دادیم تا جایگزینی برای ماده های مذکور باشد.

وی همچنین، عدم تصویب این برنامه در مجلس شورای اسلامی را دستاوردی بزرگ خواند و اظهار داشت: برای اولین بار در طول تاریخ کشور، برنامه پنج ساله توسعه در مجلس، رد شد و این دستاورد بزرگی است؛ چرا که جلسات متعددی با نمایندگان و نخبگان برگزار شده و مشکلات و خطرهای این برنامه تبیین شد و این موضوع سبب شد تا مجلس این برنامه را رد کند.

حجت الاسلام کشوری، ارائه دو گزارش مجزا پیرامون این برنامه را از مهم‎‌ترین فعالیت های مجموعه الگوی پیشرفت اسلامی دانست و ابراز داشت: یکی از این برنامه ها به بررسی خطرهای ده گانه ای که تشخیص داده بودیم با اجرای این برنامه متوجه کشور می شود، پرداخته بود که به دست مسؤولین و نخبگان رسید و گزارش دوم حاوی راه حل ها برای علاج این مشکلات بود که مورد استقبال نمایندگان مجلس و نخبگان قرار گرفت.

ترور بیولوژیک برنامه دشمن برای مقابله با نظام اسلامی است

کارشناس حوزه برنامه ریزی دینی یکی از موارد خطرناک برنامه ششم توسعه را مرتبط با نفوذ دشمن در سیستم کشاورزی کشور دانست و تأکید کرد: تجاری سازی محصولات تراریخته، یکی از ماده های خطرناک این برنامه بود که وزارت کشاورزی را مکلف می کرد که محصولات دستکاری شده ژنتیکی را ترویج کرده و وارد سبد تغذیه کشور سازد، که این موضوع خیانت بزرگی به جامعه محسوب می شود چرا که از این محصولات به عنوان سلاح کشتار جمعی جدید شناخته می شود و برنامه ریزی های انجام شده با تأکید بر روی برنج و پنبه در حوزه کشاورزی ایران، نشان از طراحی دقیق دشمن برای استفاده از روش ترور بیولوژیک بر‌علیه نظام اسلامی دارد.

وی افزود: یکی از مسائلی که باعث حساسیت فراوانی شده است، ورود یکی از وابستگان دستگاه های صهیونیستی به نام مک کوئین برای مشاوره در حوزه محصولات کشاورزی به ایران است، که ارتباطاتی در سطح وزیر هم برقرار کرده است که این موضوع جای تعجب فراوانی دارد.

حجت الاسلام کشوری یکی از اسناد موجود در ارتباط با بحث ترور بیولوژیکی را نامه دکتر ظریف در سال های گذشته به مسئولین دولت اصلاحات دانسته و اذعان کرد: وی بعد از شرکت در کنفرانسی در سازمان ملل، نامه ای به مسؤولین دولت اصلاحات می نویسد و از احتمال استفاده از محصولات تراریخته برای ترور بیولوژیک سخن می گوید، که جا دارد این موضوع مورد بررسی دقیقی قرار گیرد.

هماهنگ سازی نیروهای مسلح، زمینه ساز برجام 2

دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفتیکی دیگر از خطرات موجود در برنامه ششم توسعه را محدود کردن جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: طبق ماده ای که از آن با عنوان؛ هماهنگ سازی نیروهای مسلح در امور بین الملل با وزارت امور خارجه، نام برده می شود، نیروهای مسلح از جمله سپاه قدس را ملزم به هماهنگی با وزارت خارجه در روابط بین الملل می کند که این به معنای تضعیف جبهه مقاومت است.

وی افزود: این در حالی است که محور این هماهنگی ها، ولایت فقیه است، در واقع طراحان این برنامه به دنبال این بوده اند که زمینه سازی قانونی برای اجرای برجام 2 و کنترل جبهه مقاومت از طریق مذاکرات را انجام دهند.

حجت الاسلام کشوری با خسارت محض دانستن برجام ادامه دارد: در حالی که مسؤولین توان مدیریت برجام را ندارند و حاصل آن خسارت محض برای کشور بوده است، می خواهند همین موضوع را در بحث نیروهای مسلح و جبهه مقاومت و از طریق مذاکره به تصویب برسانند.

قانونی کردن فمینیسم خطر بزرگ برنامه ششم توسعه است

 این کارشناس حوزه برنامه ریزی دینی با اشاره به ماده مربوط به امور خانواده در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: اگر چه به ظاهر این ماده، تقویت نهاد خانواده نام گرفته است، اما شعار اصلی جریان فمنیسم با عنوان تحقق عدالت جنسی، در این ماده بیان شده و سؤال اساسی اینجاست که چگونه از طریق شعار جریانی که معروف به ضدیت با نهاد خانواده است، تقویت خانواده صورت می گیرد؟

وی همچنین ادامه داد: در واقع این ماده به دنبال قانونی کردن فمینیسم در ایران است که حاصل آن جز فروپاشی خانواده نخواهد بود و طراحان این برنامه، به دنبال تئوریزه کردن مبانی لیبرال در کشور بوده اند.

حوزه های علمیه و روحانیت با نگاه دینی به این موضوع ورود کنند

 دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با بیان ضرورت ورود حوزه های علمیه و روحانیون به این مسأله، تأکید کرد: در درون حوزه های علمیه جریان هایی بوده اند که طی سال های گذشته اعتقاد به برنامه ریزی با نگاه اسلامی داشتند اما این جریان در حد گفتمان باقی مانده است و ظهور و بروز عینی و ملموس نداشته است.

وی افزود: باید فکری به حال اداره جامعه کرد و گفتمان اسلامی پیشرفت در جامعه را جدی گرفت و و این مسیر نباید بی رهرو بماند و حوزه های علمیه باید در مسیر نظریه پردازی و تبیین نظریه های برنامه ریزی اسلامی در حوزه دینی ورود کند تا این جریان به سرانجام مطلوب برسد.

حجت الاسلام کشوری در پایان خاطرنشان کرد: این اتفاق مبارک شروع شده است و در اولین صف آرایی شکل گرفته، موفق شدیم این برنامه را نقد کرده و موجب رد شدن آن در مجلس شویم و ان شاء الله با همراهی روحانیون و حوزه های علمیه این روند ادامه خواهد یافت./872/پ201/ج

وحید کوچک زاده
ارسال نظرات