۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۵۲۳۶۴
امام جمعه سراب:

هدف قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام اکرمی گفت: حضرت اباعبدالله در نامه خود به محمد حنیفه حقیقت و هدف حرکت خود را امر به معروف و نهی از منکر می خواند و امام حسین (ع) به حق به این هدف والا رسید.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامه امام حسین (ع) به محمد حنفیه در عزیمت به کربلا، اظهار داشت: حضرت اباعبدالله در این نامه حقیقت و هدف حرکت خود را امر به معروف و نهی از منکر می خواند، امام حسین (ع) به حق به این هدف والا رسید.

وی با بیان اینکه حضرت در صحنه کربلا بیانی دارند که شما شکمهایتان از حرام پر شده است، افزود: همانطور که امام حسین (ع) فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر در کسانی که شکمهایشان از حرام پر شده اثر نمی کند، سخن حضرت اباعبدالله و خیر خواهی ایشان و دعوت به حق در جماعت کوفی اثر نگذاشت.

امام جمعه سراب با اشاره به نام گذاری دهه اول محرم به نام امربه معروف نهی از منکر، خاطرنشان کرد: علما به اهتمام ویژه در امر دعوت به معروفات و نهی از منکرات در دهه اول محرم اهتمام ویژه داشته باشند، همه باید در احیای این هدف اعلای عاشورا تلاش کنیم و اجازه ندهیم دشمن به هدف خود در درون تهی کردن جامعه اسلامی دست پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت امر به ‌معروف و نهی از منکر در عصر حاضر، تصریح کرد: فلسفه امر به‌ معروف و نهی از منکر برای تشویق جامعه به‌ سوی انجام امور صالح و دوری گزیدن از گناهان و منکرات بوده، در واقع خداوند بهترین بندگان خود را مأمور این دو فریضه کرده است.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه فلسفه حرکت امام حسین (ع) احیای همین فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) این حرکت را آغاز کرد تا احیا کننده دین و ارزشهای دینی باشد که در کمتر از چند دهه بعد از پیامبر اسلام به فراموشی سپره شده بود.

وی با اشاره به اهمین امر تبلیغ در ایام ماه محرم، تأکید کرد: روحانیت و مبلغان دینی از این فرصت تبلیغی ماه محرم بهره کافی را ببرند و در منابر خود به دنبال ترویج ارزشهای دینی باشند و از ایام محرم برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب که بیشتر متوجه نسل جوان است بهره بگیرند.

امام جمعه سراب از حضور بیش از ۱۰۰ مبلغ دینی در روستاها و مساجد سراب خبر داد و ابراز داشت: مراسمات و عزاداریهای محرم باید به گونه ای باشد که عامل تحکیم وحدت و انسجام در میان ملت باشد، عزاداریها باید سبب ساز ترویج معروفات و ارزشهای اسلامی در جامعه اسلامی باشد./302/854/ب1

ارسال نظرات