۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۵۲۸۸۴
کارشناس رسانه ملی:

همنشینی با افراد مؤمن انسان را در مسیر هدایت قرار می‌دهد

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه طریق معرفت به حضرت زهرا(س) شناخت زنان قرآنی مانند حضرت آسیه(س) است، گفت: هر کدام از زنان قرآنی از جمله حضرت آسیه(س) و حضرت مریم (س)یک بعد از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) را متجلی و ظاهر می کنند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، کارشناس رسانه ملی، بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان اینکه طریق معرفت به حضرت زهرا(س) شناخت زنان قرآنی مانند حضرت آسیه(س) است،گفت: حضرت آسیه(س) یک از نمونه‌های متعالی و رشد یافته انسان‌های مؤمن در قرآن کریم بوده که خداوند سرگذشت ایشان را به عنوان الگویی برای زنان و مردان مؤمن قرار داده است.

وی افزود: حضرت آسیه (س) زنی است که با وجود دارا بودن بهترین امکانات رفاهی و قرار داشتن در آلوده‌ترین و تاریک ترین محیط نشان داد که با وجود این عناصر می‌توان با ایمان و مؤمن زندگی کرد.

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: آلودگی محیط نتوانست بر عقیده حضرت آسیه (س) ذره‌ای آسیب وارده کرده و ایشان را از راه راست و درست منحرف کند و حتی زمانی که فرعون ایشان را به میخ کشید باز هم حضرت آسیه (س) دست از بندگی خدا برنداشت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه امروز متأسفانه عده‌ای آلودگی محیط و یا رفاه زیاد را از عوامل رفتن به سوی گناه قلمداد می‌کنند، گفت: برای این دسته از افراد حضرت آسیه (س) بهترین الگو هستند زیرا این بانوی آسمانی همانطور که گفته شد در رفاه کامل بوده و در آلوده‌ترین مکان زندگی می‌کردند ولی خود را به گناه آلوده نکردند.

وی افزود: برخلاف نظر این عده باید گفت که نه تنها حضرت آسیه(س) به مقام بندگی خدا رسیدند بلکه تا آن درجه از ایمان پیش رفتند که در هنگام ولادت حضرت زهرا(س)، مادر گرامیشان حضرت خدیجه(س) را یاری کرده و زمانی که حضرت خدیجه(س) برای ولادت فرزند خود یاری خواستند خداوند حضرت آسیه(س) را به یاری ایشان فرستاد که این امر نشان از جایگاه برجسته حضرت آسیه(س) دارد.

کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه طریق معرفت به حضرت زهرا(س) شناخت بانوان قرآنی از جمله حضرت آسیه (س) است، گفت: بانوان قرآنی مانند حضرت مریم(س) و حضرت آسیه (س)بخشی از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) را متجلی و ظاهر می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه در قرآن بر خلاف حضرت آسیه(س) برای شخصی که از سوی نور به سوی تاریکی آمده، نمونه‌ای وجود دارد و آن نمونه کنعان، فرزند حضرت نوح (ع) است، اظهار کرد: در آیات قرآن بیان شده که کنعان پسر حضرت نوح (ع) به علت همراهی با کافران در عذاب آن‌ها گرفتار آمد و این همراهی به معنای مشرک بودن او نبود.

وی افزود: در قرآن برای این موضوع واژه « تکون مع»به کار برده شده که دلالت بر همراهی دارد و این موضوع نشان می‌دهد که کنعان در ظاهر وجه ایمان به خود داشت به گونه‌ای که حضرت نوح (ع) متوجه شرک او نشده بود و وقتی که حضرت نوح (ع) متوجه شد از کنعان خواست که از همراهی کافران دست بردارد؛ اما از آن جایی که کنعان عذاب را تنها یک باران شدید می‌دانست به همین علت به حضرت نوح (ع) گفت که من به بلندی و کوه می‌روم تا از دست آب در امان باشم.

کارشناس رسانه ملی افزود: دل انسان مانند آینه است و هر چه را به تماشا بنشیند تکرار می‌کند و علت اینکه کنعان نتوانست عذاب الهی را از آب تشخیص دهد این بود که هم نشینی و همراهی با مشرکان قلب او را برای فهم نور حق تیره و تار کرده بود به همین علت ما هم اگر با انسان بدی هم نشینی نداریم نباید بگوییم که چون حواسمان جمع است مشکلی پیش نمی‌آید بلکه باید دقت کنیم که قلب انسان مانند یک آینه است و هر چه را که ببیند بازتاب می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: همانطور که هم نشینی با مؤمنان انسان را در مسیر هدایت قرار می‌دهد، هم نشینی با کافران هم به سرعت قلب انسان را آلوده می‌کند و همانطور که گفته شد کنعان پسر حضرت نوح (ع) در این زمینه نمونه خوبی برای عبرت گرفتن است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات