۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۵۳۰۹۶

۱۰ هزار غیرنظامی در جنگ عربستان علیه یمن جان باخته‌اند

یک مرکز حقوقی گزارشی از شمار تلفات حملات عربستان به یمن منتشر و اعلام کرده، دست کم ۱۰ هزار غیرنظامی در این حملات کشته شدند.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز حقوقی «حقوق و توسعه» گزارش جدیدی از شمار قربانیان حملات عربستان به خاک یمن منتشر کرده که بر اساس آن بعد از گذشت 560 روز از حملات عربستان به خاک یمن دست کم 10 هزار و 562 غیر نظامی از جمله 2 هزارو 397 کودک و هزارو 751 زن کشته شدند.

پایگاه خبری «پارنوراما الشرق الاوسط»، گزارش داد این گزارش روز شنبه (دیروز) منتشر شده و نشان می‌دهد 18 هزار و 508 غیرنظامی از جمله دوهزار و 201 کودک و هزارو 809 زن در حملات عربستان به یمن زخمی شده‌اند و نیازمند مراقبت‌های پزشکی‌هستند که در سایه تحریم‌های اعمال شده بر یمن غیر ممکن به نظر می‌رسد.

این گزارش آماری از جرایم عربستان در یمن و نقض حقوق کودکان و زنان و غیر نظامیان طی یک سال و نیم حملات نظامی ریاض به خاک یمن را ارائه می‌دهد.

بر اساس این خبر 15 فرودگاه و 12 بندر یمن طی حملات هوایی عربستان به یمن تخریب شده‌ و هزار و 155 جاده و بزرگراه تخریب شده و 216 تأسیسات آب رسانی ویران شده و 390 نیروگاه تولید برق و شبکه‌های مخابراتی در سراسر این کشور از کار افتاده است.

به نوشته فارس، بیش از 357 هزار و 468 خانه در پی بمباران‌های جنگنده‌های سعودی ویران شده و 4 میلیون شهروند یمنی وادار شده از شهرهای خود فرار کنند.

در گزارش این سازمان ضمن اشاره به نقش بد سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن در برابر توطئه قتل عام مردم یمن از این سازمان خواست نقش خود را برای حفظ جان وحقوق انسانی مردم یمن افزایش دهد و ساز و کاری برای رفع تحریم‌ها از مردم یمن اعمال کند./847/ب102/د

ارسال نظرات