۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۵۳۱۲۲
استاد حوزه علمیه خواهران:

کسب علم نباید طلاب را از عبادت الهی دور کند

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: علم در کنار حلم معنا پیدا می‌کند، شخص عالم افضل بر عابد است اما طلاب باید توجه داشته باشند که کسب علم آنان را از عبادت الهی دور نکند و همواره با قرآن کریم مانوس باشند و سعی کنند فرامین الهی را در زندگی خود پیاده کنند.
خواهران  طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حوری کمیزی، استاد حوزه علمیه، امروز در کلاس درس اخلاق که در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، با اشاره به اهمیت کسب علوم دینی، اظهار داشت: علم آموزی در اسلام بسیار توصیه شده است و یادگیری علومی همچون علم کلام، علم اخلاق و علم خداشناسی سبب سعادت دنیوی و اخوری انسان می‌شود.

وی افزود: آموختن علم به دیگران از ویژگیهای انبیاء و اولیای الهی بوده به همین جهت طلاب باید علم الهی را کسب و به دیگران آموزش دهند.

کمیزی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: ایشان فرمودند: مسلمان می‌میرد، و چیزی که از او باقی می‌ماند علم اوست که دیگران از آن نفع می‌برند؛ طلاب در راستای کسب علم باید به گونه‌ای عمل کنند که مفید فایده باشد.

وی با بیان اینکه عالم در کسب علم حلیم است، عنوان کرد: علم در کنار حلم معنا پیدا می‌کند، شخص عالم افضل بر عابد است اما طلاب باید توجه داشته باشند که کسب علم آنان را از عبادت الهی دور نکند و همواره با قرآن کریم مانوس باشند و سعی کنند فرامین الهی را در زندگی خود پیاده کنند.

کمیزی اضافه کرد: توجه و اهتمام به اقامه نماز اول وقت از خصوصیات مومن به شمار می‌رود و یک طلبه علاوه بر نماز اول وقت باید به نماز شب نیز اهمیت ویژه قائل باشد زیرا نماز شب انسان را به کسب مقامات عالیه سوق می‌دهد.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه طلاب خواهر باید با حجابشان حافظ ارزشهای اسلامی باشند، ابراز کرد: حجاب کامل طلاب خواهر باید به گونه‌ای باشد که با قرار گرفتن در محیط‌های اجتماعی طلبه بودن آنها بر همگان محرز باشد./813/202/ب3

ارسال نظرات